|
|
|
|---|---|
Tojne |
Var får man tag på den gängade distansen man skruvar fast oljefiltret i? Den finns inte om det sitter en oljekylar förgrening i motorn. Tänkte sätta dit en distans istället för att montera oljekylare. // Tojne |
|
Tjoho det är bara att åka till en skrot och leta efter en 320 eller 520.. på dessa brukar detta "gängade rör" sitta direkt mellan filter och block.. tror även 525 34(12v) kom utan oljekylare.. körde min 325 e30 utan oljekylare mvh Peter |
|
| Du naturligtvis även beställa från BMW om du nu inte har en skrot i närheten. Min gamla bil, en 325i E30, kördes sedemera utan oljekylare. Anledningen till att jag tog bort den var att den alstrade mycket otrevliga och temperaturberoende vibrationer och durr som kändes i hela karossen (felavstämda rör/slangar för de mekaniska vågor som alstras av pumpen). BMW själva skickade en gång i tiden ut en servicebulletin om dessa vibratioer, jag fick reptipset av en mycket kompetent verkmästare på BMW. Så tänk dig för innan du monterar oljekylaren. | |
Tojne |
Japp, det är det röret jag vill ha så jag slipper oljekylaren. Nån som har en skuren motor med ett rör i så är jag intresserad av att få köpa det!.. // Tojne |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.