|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Har tänkt köpa en gammal bil och ha & köra med och är inne på en E30 eller E28. Jag vill ha automat eftersom jag e för slö för att växla :-) Finns det några saker att tänka på och kontrollera? Vad ska man ge för en sådan här t.ex. Länk Om jag hittar en 520 med automat som hade varit lite skojigare, vad ska man ge för den? |
|
Se till så att automaten växlar riktigt och mjukt... Ganska svårt att få tag på automatlådor, av egen erfarenhet... Letar en automatlåda till min 520iA, fick tag på säkert 3st men såklart hade jag inga pengar då... Och när jag fick pengar finns ingen kvar =( Sen så är det ju det vanliga rost, kamaxeln brukar vara sliten på m20 (lilla sexorna)... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
Ras.mus |
Hur är det med 518 då, finns den med automat tro? |
|
Jag har en 520iA, och jag är väldigt nöjd med den, lite slö men man åker skönt. Som tur va så hittade jag ett fint ex, kunde vara bättre i lacken men rosten lyser ännu med sin frånvaro. Det jag har bytt på den tills dags datum är; hardyskivan, startmotor och startkrans, bussningarna som håller upp växellådan i bak. Skall bytas inomen en snar framtid; styrleder, spindelleder, stötdämpare och fjädrar. Tror inte e28 518 finns med automat, jag har då aldrig sett nån. Kolla tanken, dom brukar läcka i slangarna ovanpå, standardfel. 520 har kamrem, inte kjedja som alla andra e28:or, skall väl bytas varannan insp II. Rätt pengar så säljer jag min!! /Erik |
|
|
528ia borde det finnas rätt gott om, Jag har inte kört en 520ia men väl en 320ia och den var rätt slö....men acceptabel, vågar inte tänka på hur det blir med ännu mer vikt. Skaffa en 4-stegad iaf |
|
|
Min 520iA är ruskigt skön och åka med. Synd att det blivit lite lite på sistone bara. Dock har jag fått tag på ett pedantskött ex till vrakpris, har tex alla besiktningsprotokoll o service papper o liknande. Skall bytas kam, ventiler och tätningar o lite sådant innan besiktningen i sommar... antagligen blir det bilstein sprint runt om och nya fjädrar. Och den kommer nog va till salu om några år ;) Even alcohol can bend the room... |
|
Manga |
Har en M535iA (automat) till salu om det kan va nåt, den är ju inte slö direkt.. Mange Katrineholm Mange |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.