|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som handlat av denna firma? Är sugen på att beställa lite prylar till "den gamle". Fungerar det med leveranser, håller de vad de lovar? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk | |
|
Ja ganska bra, men vissa plåtdelar kan vara hemskt gamla och fått ett par lack-skråmor, bulor mm och de är ju ganska dyra där, hade lite problem med en ful dörr till E3 men efter ett tag gav de med sig och reducerade priset. Vi brukar betala i förskott och sen sker leveransen ganska snabbt. Men man får be dem packa det rätt så bra, speciellt om du ska ha större detaljer. //Sniffer M5-89 Renoverar 3,0 Si .77 |
|
|
Känner bara att jag måste ge credit till ALLA er som renoverar gamla pärlor! Det finns få saker som värmer så mycket som en fin gammal original-BMW i ny(renoverat)skick! Kristian: jag följer ditt projekt med spänning, via hemsidan :) Klar till Knutstorp? Sniffer: E3 är en mycket vacker kaross. Jag hoppas att du håller oss uppdaterade angående hur arbetet fortskrider! Tack för att ni hjälper till att hålla BMW-arvet och traditionen vid liv! Jag önskar att jag också hade kunnskaperna och tålamodet att renovera bilar, tyvärr föredrar jag att hålla mekandet på ett teoretiskt plan :-/ Mvh Kalle Hansen |
|
|
Kalle// Siktar på Knutstorp´04... Har inte den tid jag önskar att jag hade. Men givetvis åker jag dit ändå! Tackar för de värmande orden! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Jag har handlat en hel del från W&N, både till min E9 och E3. Passar man på att handla när de sänker priset på vissa pryttlar, så tycker jag att det är ok priser. Bara katalogerna är guld värda, när man sitter med delar som det var 10 år sedan man skruvade isär :) Lev. har funkat utmärkt. |
|
|
sniffer & Lover// Tackar för era svar. Skönt att få mer information som tyder på en juste firma. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Hej Kristian! Jag har köpt av dem tidigare, eventuellt en beställning på gång, typ imorgon... Dom är ju iaf seriösa, allt är ju inte original desvärre... |
|
|
Micke// Ska du beställa mycket (=tungt)? Hittade du hem från verkstaden i lördags? ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Nofx16: det var ju roligt att höra! Just nu händer det inte något pga årstiden, men till våren ska vi börja skruva med inredning mm, har hållit på i åtta år nu så det är dags att den blir klar. Det ligger ett par bilder i galleriet. Men den ser helt annorlunda ut idag, ny lack och nytt rostskydd, något som de här bilarna verkligen behöver. Har inte Walloth & Nesch det man söker så finns det en karl som heter Eckardt (från Freiberg?) som får fram nästan allt, i alla fall till E3. Håller med om att WN:s kataloger är superbra! //Sniffer |
|
|
Vill bara instämma att W&N är en OK firma!! Har beställt saker mot postförskott och allt har fungerat utmärkt!! Jag har även varit och handlat på plats hos Alexander Nesch, vill varmt rekomendera förbipasserande att stanna till och beundra detta " Bmw " paradis!! Men ta med någon som har huvet på skaft som kan stoppa dig så att du inte slösar upp hela semester kassan! : ) JAG VET!! // B ; ) " Old Bimmers kick ass " |
|
|
Ja, tunga grejer... Men det blir senast idag för det är sista dagen för julerbjudandet. Håller väl inte med riktigt om katalogernas förträfflighet. BMW:s egna reservdelshandbok är väl mycket bättre?? Och det är ju inte så att allt som är listat finns att köpa... Samt att en hel del finns ju att köpa på BMW oxå (original). Det som är intressantast är sånt som är NML. Annars finns det ju mycket grejor! |
|
|
P.S. Är det någon som har hemsidesadress el. liknande till denne Eckhardt (i Freiburg)? |
|
|
För att kosta gratis när man beställer så tycker jag att de är kanon. De ska väl jämföras t. ex. mot Jaymics, som jag tycker lämnar övrigt att önska. |
|
|
Ska leta fram Eckardt papperna, återkommer ikväll med kontaktuppgifter. //Sniffer |
|
Kongo MMH |
? |
|
Hittade papperna tillslut, men de låg djupt ner. I alla fall, Robert Eckardt - Ersatzteile für BMW-Fahrzeuge, Hartheim (utanför Freiburg) tel. 00 49 7633 933 668. Fax troligtvis på samma nr. Ingen adress längre tyvärr då han har flyttat nyligen. Förresten, någon här som känner till "E3 Limousinen Club e.V" i München ?? Har de en hemsida? Skulle vilja komma i kontakt med den klubben och se vad det är för något. //Sniffer |
|
|
Har varit i kontakt med wallothnesch nu. Gav ett trevligt och proffsigt intryck! De börjar med att skicka sin omtalade katalog. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Sniffer// Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
En direktlänk till tyska klubben Länk |
|
|
Stort tack! //Sniffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.