|
|
|
|---|---|
|
Hur är automaten i dessa bilar, är dem hållbara? Känns dem sega? Är manuella 735:an mkt roligare att köra? Vill veta så mkt som möjligt om "man vs aut"!! MVH Robban | |
|
Jag hade helt klart valt den med automat, det passar bättre i en stor bil som 735i, men jag vet att åtminstone en annan på forumet har en annan uppfattning (ta inte illa upp nu Stephan735i!) Hållbarheten är ju generellt god eller till och med mycket god på dessa ZF 4HP-22, men på så gamla bilar kan man aldrig veta. Regelbundna byten av olja och filter i lådorna förlänger livslängden, kolla om detta är gjort. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Beror väl på vad man gillar själv ,personligen gillar jag o spaka(18 fram o 4 bak på jobbet).Vill man slököra går det oxo bra 45 på 5an är inga problem.Min har gått 17000 finns inga oljud i lådan. Länk Bmwcs 3381 |
|
|
Då får jag svara som manuell förespråkare men med det för behållet att jag inte kört någon 735iA så en direkt jämförelse från min sida kan jag inte ge. 735i är ytterligt rolig att köra lätt att glömma att det är en stor lyxsedan och inte en GTi-bil den manuella lådan som en extra krydda, nästa vinter hoppas jag ha råd med antingen en 535i 5vxl eller 735i 5vxl är nästan döv av att köra Scirocco en driftsäker,rolig bil men mycket bullrig saknar min E34a Hållbarhetsmässigt är kvaliteten på båda kopplingen och den manuella växellådan mycket hög min hade rullat 315000km när jag sålde den hade den fortfarande orginal koppling inte i perfekt skick men fullt funktionsduglig den aspekten tilltalar mig. MVH Stephan |
|
|
Har samma erfarenhet som Stephan ang. hållbarhet på koppling och tillhörande manuell växellåda på då främst M30 bestyckade bilar.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.