AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
436

Vad är viktigtast vid M3 E36 köp.?

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hej. Som rubriken lyder.
Har tänk att köpa en E36 M3:a snart.
Förmodligen en -94 eller -93.
Vad är absolut nödvändigt om bilen i övrigt är i bra skick?
OM insp. 2 är gjort samt ett M test och bra service bok och historik...det borde väl räcka....service mässigt alltså???
Eller ska man vara kräsnare ändå?
jag tänker fan inte stå på verkstan mer.........

///M3
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Vet inte om detta görs på insp.2 eller Mtest men kolla vanosen. Är väl inte världens roligaste grej å fixa..
Dani
Det viktigaste är nog...som ALLA har svarat vid varje gång en sådan fråga ställs...att bilen känns rätt...och ÄR rätt.
Det gäller dock alla bilköp.

Visst är alla test osv bra, men allt kan ändå manipuleras.
Viktagst är nog att du undersöker motor och karross...så allt är i sin ordning.
M3_LOVER:
Om du gör en sökning på m3 e36 via forumet så hittar du säker all info som du behöver annars det ligger mkt i vad ovan talare har sagt(Dani)
R3
31
R3
M3 -96
Köpte min M3:a för några veckor sedan, kan nog säga att bilen är i extremt fint skick. När man lyfter på huven så ser allt helt nytt ut osv. Men det finns ett allvarligt problem med bilen och det är att syncringen inte hänger med på 3an om man gasar lite friskt. Har kollat upp detta lite vad det kostar att fixa. Kan bara säga hu hu helt otroligt dyrt. Så mitt tips är kolla lådan NOGA.
R3, har du den 5 vxl-lådan och 286 hk motor? Har nämligen varit med om samma sak på min gammla -96-an .
R3
31
R3
M3 -96
Det är 3.2an med 6vxl. Finns det något annat på årsm -96???
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Ja..det finns iaf limo -96 med 286 hk o 5 växlad...

///M3
Alla -96:or (tillverkade efter 09.95) ska ha 6-vxl och 321hk.

Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
När jag letade efter bil såg jag flera 286hk femväxlade 96or på annons....
R3
31
R3
M3 -96
Kollade detta med en gammal kollega som börjat som försäljningschef för BMW i Norrköping, och enl vad han får fram så stämmer det med tidigare inlägg att efter 09-95 så gick man över till 3.2 maskinen. Det troliga är med andra ord att dom bilar du sett som -96or är bilar som blivit kvar i lager hösten -95. Men det kanske är så att en bils årsmodell räknas det år bilen plockas ut, men det är jag tveksam till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.