AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
703

HAR MONTERAT JR SPORTFILTER PÅ MIN 528 E39

TJABA.HAR MONTERAT JR ÖPPEN SPORTFILTER.
DEN LÅTER NÄSTAN INGENTING MEN BILEN HAR BLIVIT PIGGARE.
ÄR HELNÖJD,MEN REKOMENDERAR EJ DOM SOM VILL HA
SPORTIGARE LJUD(JR).
Jag har JR på min och det låter bra mycket mer än orginal, orrar fint vid fullgas, och pyser när man stampar till på gasen.....

Mvh
Patrik 325i -92
DET VAR KONSTIGT.. JAG HAR TESTAT NÄSTAN ALLA MÖJLIGA SÄTT AT FÅ DEN AT LÅTA MEN DET LÅTER NÄSTAN INGET.HAR PROVAT ATT KÖRA RUTORNA NERE OCH SOLL.ÖPPEN MEN HÖR KNAPPT NÅT.HAR JAG MONTERAT DEN FEL???

Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
om du har monterat på ett konsikst filter,dvs att du tagit bort luftburken o ersatt den med ett filter ska det bli ett insugljud när du drar på växlarna!

D är fegt o släppa gasen!
JAG HAR GJORT SÅ ATT JAG HAR PLOCKAT BORT LUFTBURKEN
OCH MONTERAT PÅ LUFTMASSA MÄTAREN KONISKT FILTER SOM ÄR
VINKLAD 20 GRADER.
JAG HAR DRAGIT PÅ RIKTIGT ORDENTLIGT PÅ 1,2,3:AN MEN SOM JAG SA FÖRUT SÅ LÅTER DET INGENTING....???.
Konstigt, kör du med 3" avgas så det överröstar kanske????

Mvh
Patrik 325i -92
NEJ,DET ÄR ORGINAL AVGAS.MEN HAR SJÄLV SVETSAT FRÄCK
UTBLÅS KROMAD(148*75) MEN DEN ÄR LIKA TYST SOM INNAN.
NU FÖRSÖKER JAG KOMMA I KONTAKT MED NÅGON SOM HAR EN 528 E-39 OCH HAR ÖPPEN FILTER OCH TYCKER ATT DET LÅTER
FÖR HONOM.
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Släng ur dämpmatrialet under huven och på torpedväggen så ska du se att du får den att yla.

Min 328i fick ett väldigt häftigt racingljud när jag satte på ett koniskt filter. Skulle tro att 3-serien inte är lika bra dämpad som 5-serien, det är där du förmodligen har haken!

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Andy vad monterade du för filter.. vad heter det.. och vilken modell..

svara för jag letar filter till min 328i

JAG MONTERADE JR ÖPPEN SPORTFILTER.
DEN KÖPTE JAG HOS BSR(bsrab.se).MODELLEN VET JAG INTE
MEN PÅ DERAS HEMSIDA HIITAR DU OM DU KOLLAR EN FILTER SOM HAR ANSL.DIAMETER:80mm OCH HAR KROMAD TOPP OCH VINKLAD 20 GRADER.
LYCKA TILL.
Erra,
Jag har samma kit fast till 325 e36, låter mycket bra.
Märker inte av någon galen prestanda ökning men det ska man ju inte göra, realistiskt får man ju max ut 5-6 hk extra. Hoppas du beställde kitet med avskärmning från BSR, annars kan man till och med få prestanda förlust när motorn blir riktigt varm.

Mvh
Wille
Ic
62
Ice
740IA -98
X5 3.0d -05
Z4 3.0 -03
520IA -91 slitvargen
Tjena Boys!
Har precis monterat ett JR öppet filter på min 328. Efter 4000 varv morrar det till ordentligt mycket mer än tidigare för att få en riktigt nice peak vid 6000 varv. Någon effektökning vet jag inte om det blev förutom att man kan tycka det eftersom det låter mer. Ni andra som också monterat ett öppet filter, har ni skärmat av från motorn?
An
39
André
BMW 330im, 01
Jag har oxå monterat ett öppet filter på min 528:a, men jag märkte heller inte av nån skilnad på ljudet.. Tror att bilen e för bra dämpad...

BeeMWe playboy
nån som kommit åt caps lock?

Teknikens värld 1974
Polisen blev ifrån åkt på E4an i 170 km/h. Mannen trodde de ville tävla. Polisbilen var civil.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.