AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
443

Motorn lägger av

Millerjord
På väg hem från jobbet idag så uppstog något märkligt

Efter 5 mil så dog motorn, och så fort jag startade den så dog den igen efter några försök så startade den men man fick hålla lite gas.

Körde hemåt och stannade ett par gånger och den gick som en klocka, men så fort jag stängde av den och startade igen så vart det samma fenomen den gick på ca 600 varv som vanligt i ca 3-4 sekunder sen dog den.
Fick igång den och la i driven direkt och körde vidare bilen gick hur bra som helst och tomgången är som den ska när man stannar, men går som skit så fort man startar om den även fast den är varm.

Jag kom precis hem och ställer denna lilla undran så jag har inte hunnit testa hur den beter sig när den kallnat.

Jag servade den för 300 mil sen så stiften är i alla fall så gott som nya

Någon som haft samma problem

Bilen har gått 12000 mil

Bimmer7er
Indikerar något i displayen ?
Jag hade liknande fenomen och då var det bränslepumpen.

/// Bimmer7er
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
japp samma här, men då vart inte pumpen trasig, utan den lilla kontakten som sitter under locket till pumparna i tanken hade ärgat reljält, fungerade bara sporadiskt kan jag tänka mig, lite kontaktspray och pillande så fungerade det fin fint!
lycka till!

mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90
Millerjord
Jag kom precis till jobbet och bilen funkade hur bra som helst i 2 mil sen la den av ett par gånger "inget visas i displayen" körde någon mil till och motorn dog ett par gånger under några sekunder.
drog på lite körde runt 200 i en mil utan problem det verkar som den inte tänder eller att det är något med soppa tillförseln för rullar man ett tag och gasar till så kommer den i gång igen mycket skumt.
körde runt lite i stan när jag kom till jobbet utan problem ??

Soppapumpen kan nog vara ett spöke i detta dilemma

mr_majzoo
Vart sitter dessa dessa kontakter eller soppa pumpen som kan vara ett problem
Millerjord
Problemet löst bytte ena kamaxelgivaren som hadde kajkat ur

//Millerjord
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tänk vad bra det är när ni återkopplar när felet är löst :))

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.