|
|
|
|---|---|
|
hej på er! nu e det så att jag ska flyta bilbatterit till skuffen för att få lite mer balans i bilen. vill då byta från 72 amp till 120amp! kan det vara farligt att byta till 120 amp! mvh johan | |
|
nä jag tror inte det är farligt med att byta till 120Ah, det du måste kolla efter är hur stor generator du har. Du måste ha minst lika stor genrator som batteriet! Min generator är på 140Ah så då borde den klara på ca 140ah på batteriet! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Nepp, kan aldrig tänka mig att det är farligt. Skulle ju vara att generatorn inte pallar med det. Har själv en 540 och där var det inga problem..... |
|
|
Byt du till ett 120Ah, ingen fara Det tar bara längre tid för generatorn att ladda upp ett urladdat 120Ah än ett 72Ah. Man behöver inte alls matcha batteriet mot generatorn, se förenklat generatorn som en vattenpump som fyller olika stora tankar (batterier med olika kapacitet). En generators prestanda anges inte i Ah (energi) utan i A eller W. |
|
|
TripleA Vad kostade det ? Original? Var? /Kristian |
|
|
wath: jag var lite osäker vilket det prestanda anges i generator så jag skrev Ah men det är A. MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.