AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
543

Vatten kan bli en dyr historia ...

no
245
nos
540iA Touring -99
Tja alla, jag motortvättade min e30 325iM Det var inget bra. Efter det så fick jag 0 tomgång och den gick allmänt dåligt. Jaha tänkte jag lite fukt vid stiften ne, fördelaren ne, tändkablarna ne. Eftersom det är solig i blekinge så ställde jag den i solen en dag men det var samma ändå. Ok tänkte jag ska kolla motorn till tomgången, fram med haynes och multimetern, jaha den var ok den oxå. Men sen till min fasa så stämmde inte spänningen från datorboxen !!! Gud tänkte jag detta blir dyrt, eftersom skolan skulle börja så åkte jag 20 mil från föräldrarna till min student lya. Lagom skoj i storstan utan tomgång. På måndagen direkt till BMW verkstaden och beställde tid, 2 veckor fick jag vänta. Tur att man har cykel, inga pengar från csn på 3 månader, hur fan ska man klara detta tänkte jag. Nåväl 2 veckor och ett magsår senare så lämnade jag bilen till verkstaden. De ringde dagen efter och sa att det var MYCKET vatten vid luftfiltret, tydligen så finns det en hel elektronik där( vet det men lite vatten ska det tåla tycker man). Nu hadde min bli ände stått i 2 veckor men den hadde inte torkat ändå. Summan va det hela blev endast 900 kr mindre i plånboken. Verkstads killen sa att man INTE ska motortvätta e30 för att de släpper in vatten överallt, det var inte den första bilen som de fick in me det problemet.
Så nu vet alla det, alltid någon som sparar in lite pengar på denna upplysningen =)

Nos 325Im -89
kamber
man tackar... tråkigt att den hände!

/Bujachaka....
sÅlD - B M W 318 -86 E30.....
UTAN KÖRKORT FÖR TILLFÄLLET, Spärr tiden SLut bara o boka nY teori tid o uppkörning =)!!
Hmm =( fick tid den 2oktober o idag e det den 13 augusti!! surt e det...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.