AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
431

"Hjälp!" hål i tanken?

Ay
19
Aydin
528IA -98
Hej!
Fyllde Tanken till max på min nyköpta 528IA -98
och det började läcka bensin till det at jag kört 150km
vad kan det vara?????? Tack på förhand
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Det skulle kanske kunna vara att du överfyllde tanken. När du säger att du fyllde tanken till max, menar du att du fyllde tills pumpen slog ifrån, eller fortsatte du att fylla ända upp i röret?

Magnus
Ay
19
Aydin
528IA -98
jag fyllde lite till men det slutade inte läcka fören jag kört
100km borde, konstigt eller
Deliq
Igensatta / spruckna /sönderrostade rör mellan tank och expansionskärl är något jag tror att du ska kontrollera. Jag vet inte exakt hur de är dragna på E39'an, men på E34'an finns det två rör som börjar ovanpå tanken, går ner på varsin sida om tanken och går till expansionskärlet (bakom innerskärmen i hjulhuset vid tanklocket). Allra helst det bakre av dessa rör är utsatt för saltslask och annat otyg. Principen finns även på E39 men utförandet kan vara annorlunda.

M V H // Deliq

**___**

"Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss"
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Har du vid köpet fått någon garanti om att bilen inte varit krockad eller liknande? Att tanken skulle läcka på en så pass ny bil, tycker jag låter som antingen fabrikationsfel(miss i rostskyddet eller liknande), eller dåligt lagad skada. Jag ber om ursäkt för att jag är mr dysterkvist nu, jag vet att det är hemskt att behöva tänka sådana tankar om nya bilen.

Jag tycker du ska ta en tur till närmsta BMW verkstad och låta dem titta på det. om det är så att det rostat hål i tanken på en -98 så borde de verkligen ta det på rostskyddsgarantin. Skulle de krångla om rostskydd så prova att få dem att ta det på godwill.

Om du ni inte kan få säljaren att ta på sig det hela.
Är det import eller köpt svenskt?. (Att tanken läcker är svårt för säljaren att krångla sig ur med hänvisning till dolda fel som han inte kan förväntas känna till i alla fall)
Deliq
Tanken är av plast med den kan ju iofs åxå ha spruckit på ovansidan eller så...

M V H // Deliq

**___**

"Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss"
Ay
19
Aydin
528IA -98
det stämer att tanken e av plast!!! o jag har fått tid hos bmw på fredag låt oss höra vad de säger!

lovar o skriva vad som var fel
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
eeh, plast?, jaja, då kan du stryka rost i alla fall:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.