|
|
|
|---|---|
|
Hej ja undrar ifall någon vet om firmor man EJ ska handla bilar av..främst i sthlm o uppsala..tack för svar /soki | |
JohanOS |
Känns som en urvattnad fråga. Kanske vore bättre att formulera den "Nån bra firma att lita på i <%område%>?" Känns som det finns för många att nämnas, och sen brukar inte bilfirmor/moderatorer gilla att det kastas ris på bilhandlar namn på forumet, och jag kan väl vara benägen att hålla med. Ett felaktigt påhopp på en handlare kan ha stora konsekvenser. |
|
hmm så sant..men om en firma är oärlig får ju dom ta konsekvenserna..tycker inte det är mer än rätt |
|
|
En tanke bara. Vem avgör om de är oärliga eller inte? :) |
|
|
Soki. Använd "sök inlägg". Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
ja du..:) * ljuger om uppgifter på bilen tex mätaren (garanteras av firman) sen så visar det sig att det var en lögn, firman kanske ej vet men då ska d inte garantera något det är bedrägeri enligt lag. * Om firman har vetat en skada men ej berättat om den tycker jag är oärligt jag menar vissa vet ej men firmorna testar och kollar ju bilen noga när dom köper in den. |
|
|
nofx16: har använt hittar inget...läste dina inlägg om "svartlistan" men såg ej nån länk...är intreserad av sthlm o uppsala vet du var jag hitta info om det? |
|
|
Soki, du har som jag ser det två alternativ: 1. Söka på den specifika handlaren du är intresserad av att få information om. 2. Vänta tills min site kommer igång om en dryg månad. du kan även kolla på Länk Mvh Kalle |
|
|
Köp privat istället, eller hos Auktoriserad handlare. Du har sannolikt mindre risk att bli blåst. Det finns massor med mindre seriösa handlare runt stockholm. En kan jag nämna vid namn för där har jag egen erfarenhet av. MASENS i Sundbyberg.... Min syster köpte en Passat 1,8T där. Där var det massa dolda fel. Elhissarna bak slutade funka direkt när de kom hem, likaså elspeglarna, Omlack hittades både fram och bak, röklukt hade dolts med vidöppna dörrar i hallen. (Denna framträdde senare när den stått stängd ett tag. Men det värsta var att när service bokades sa mekanikern: -Den där har ju ingen turbo! Han hade sålt en 1,8 utan turbo med bara dekalen på bakluckan. Vid kontakt med honom så ville han först inte veta om att han sålt bilen till dem, senare när detta var bevisat så hävdade han att det aldrig sagts ngt om turbo. Som tur var stod detta på kvittot + lappen som satt i rutan hos handlaren fanns kvar i handskfacket. Han ville ha 10 000 i avdrag vid återköp för 300 mil. Då hotade vi med advokat och stämning, men han var iskall och sa: Visst, men det tar ju säkert 10-11månader innan detta är löst så vill ni vänta så... De förlikades på 7000kr. Dyra läropengar, men jag känner mig berättigad att förtälja historien för er. |
|
|
nofx16: jag har sökt men inget tyvärr, när kommer din lista upp har du nån adress? hitta inget på svartlistan heller :( tack ändå.. Hubbe: jag har varit hos en handlare i Syndbyberg kollat på en s70 men ej säker om det var dom, tittade på bilen o ställde frågor, handlaren verkade oseriös och försökte kringgå mina frågor. Då reste jag mig upp och gick. Synd att det finns sånnahär ställen :/ |
|
|
Efter vad man läst här på forumet så kanske det skulle vara lättare och ta mindre plats att rekommendera handlare som man kan göra affär med än dom man skall passa sig för ;) Henrik |
|
|
henrik: så sant så sant listan blir nog rätt kort ;) |
|
|
Soki: BEsök i främsta ledet större seriösare auktoriserade firmor. Sunkhandlare som annonsserar billiga bmw kraftigt i pressen bör UNDVIKAS. Finns ett antal sådana. Bland de seriösa BMWhandlarna som inte är aukt som jag handlat via är Rådmans Bil samt Thomas Sund Bil hyvens prickar. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.