|
|
|
|---|---|
alpinab84,6 |
Tjena, Jag har en ide att bygga en bmw e-36 kombi med m3 3,0ltr motor fast då med dubbel turbo. Vad tror ni att det skulle kosta och hur mycket hkr den skulle ge? Vad behöver man uppgradera, m3:ans bakaxel, byta växellåda etc.? Jag har tittat lite på internet och hittade detta Länk *kolla under spezial*, vad tror ni om ett liknande bygge? Jag vill att den ska matcha min förra bil(en tvr cerbera 4,5 0+160 på 8,3 sekunder och ett j***a drag upp till 250km/h) som jag tyvärr var tvungen att sälja eftersom jag egentligen behövde en större bil med mer plats. Men som tur var så fick jag mer än vad jag gav för den(mest tackvare nya bromsar och lite annat smått o gott) Alla svar är väldigt uppskattade. Tack Jacob |
alpinab84,6 |
Ingen som har nägra ideer, synpunkter??? |
|
Hepp........... Att matcha prestandan i TVR:en är nog inga problem alls......... M3 E36 Touring med dubbelturbo COOLT......... Hur mycket det skulle kosta och vilken effekt?? Effekten så hög du vill.... Kostnad i delar kanske 150 000:- med rätt kontakter, jag snackar KOMPLETT och färdigbänkad maskin... Säg 800hk.. Plus arbete.............. Behöver du ha hjälp?? //Jesper |
|
alpinab84,6 |
Jag hade inte tänkt mig något riktigt så extremt men runt en 500 bänkade hästar och ett rejält vridmoment skulle vara trevligt.Vad skulle det kosta tror du? Det ska framför allt vara körvänligt och kunna användas varje dag. Sen finns det ju alltid bränsle ekonomin att tänka på : -) Det sista kravet är att jag vill görna vara med själv och bygg, meka fast än jag inte har någon erfarenhet alls. Man måste ju börja någonstans eller hur. Skulle vara roligt med hjälp samt garage poolare, men jag får planera färdigt först och framför allt göra färdigt med budgeten(vill helst hålla mig till en gräns). Har du själv byggt något liknande? Frågorna är om jag ska köpa en rätt risig bil som startobjekt, typ en 316 och sedan köpa till motorn och alla delar som behövs? Har du räknat in alla uppgarderingar som behövs, t.ex koppling, bakaxel etc. eller bara motorn? Ska man ha en liten turbo och en stor eller samma aggregat? Hur mycket behöver göras, angående kolvar, stakar, topp packning eller är det ett byte av allt som gäller? Tack Jacob |
|
Jaha........ Svaret försvann........... Orkar inte skriva samma igen.. Men.......... Det behöver inte vara såååå dyrt.......... Men det blir alltid dyrare än man tänkt sig... //Jesper |
|
alpinab84,6 |
Det skulle vara trevligt ifall du skulle orka skriva om svaret igen nu!!! Hade väntat ivrigt på det. Edit ifrån min förra post: mitt mål ligger på 700-800 nm. Då borde det gå undan rätt bra. Det ska också bli mer av en autobahn-cruiser än räser bil, inte heller så jätte intresserad utav enbart rakt fram utan utav en funktionell bil helt enkelt. Tack Jacob |
alpinab84,6 |
Har någon annan några synpunkter eller tips? Alla svar är väldigt uppskattade!!! Tack Jacob |
|
Hallå............... Jag får skriva när jag är lite mer peppad och har bättre med tid... //Jesper... |
|
alpinab84,6 |
Det nöjer jag mig med!! Tack Jacob |
bmwracer |
här är det en kille som har en 325 med bi-turbo låter jävligt grymt. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.