AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
861

Montera slutsteg i E36

Vart monterar man slutsteget i en E36 sedan snyggast? Den har inget fällbart baksäte o ingen skidlucka.
sv
15
svenne
325 Coupè-93
Det beror ju på storlek, om du ska ha baslåda så kan du skruva fast den där, det har jag gjort... fixade mitt ljud igår är så jävla nöjd...
Ko
663
Koffe
320iC -93
Mitt steg sitter på bagagerumsgolvet, precis till vänster när man öppnar luckan... Funkar, men kan vara ivägen ibland. Har hört att vänstra väggen i bagagerummet ska vara ett bra ställe annars, alternativt på lådan som sagt...

//Koffe
"Bästa" stället är att skruva fast steget i plåten som är baksätets ryggstöd, sen monterar man tillbaka ljuddämpningen med lagomma distanser så att luft kan kyla steget..

helt osynligt :)

annars uppockned under hatthyllan, ev med kylfläkt.
I utrymmet bakom handskfacket rymms ett lagomt steg till framsystemet.
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Mr328: Ja hade mitt till höger i min gamla bil, vet inte riktigt hur det ser ut i skuffen på en sedan, men i Coupen så sitter det en liten plasthållare där förbandslådan sitter i, tog bort den och slipade till en träskiva som ja klädde med tyg och skruvade slutsteget på, batteriet sitter under vilket underlättade kabeldragningen.
Nu mera har ja slutsteget försänkt under glasskiva i reservhjulsbaljan, men ja tror ja har en bild nå´n stanns ja kan maila dig..ska kika när ja kommer hem från jobbet.

Mvh Johan

/// Clyzzon
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.