AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.604

BMW 750iAL i Uppsala

Sida 1 av 2
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Någon som vet något om denna bil? Länk
Jag var och okulärbesikta den idag och jag kunde inte hitta några skavanker.

/Erik
PE
630
PESK
740iA e32
Miltalet stämmer garanterat inte, och av reg.nr att dömma
är den privatimporterad....där med inte på något vis att det
skulle vara en dålig bil, den ser ju verkligen fin ut på bilderna..
men priset är nog lite i överkant..... :-)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PESK: Hur kan du veta att miltalet inte stämmer?

//Schnitzer
Tror nog att han menar att det inte är många BMW 750 som bara gått 10.700 mil på 13 år... det är under 1000 mil/år..
Slog den i bilregistert (uppkopplad på jobbet), den är svensksåld. Den har bara haft fem ägare (inklusive bilhandlare), de senaste ägarna har haft den sedan 97 respektive 93. Kort sagt så verkar det vara en ärlig bil. Att den dessutom säljs av auktoriserad BMW åf borde göra det hela till ett gansk säkert köp.

/T.P.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag har blivit rekommenderad den förut. Då var den också sv-såld så den borde vara det nu också. Har däremot inte sett den i verkligheten, men den verkar vara väldigt fin och välvårdad.

//Schnitzer
svardska
visst det är säkert ok! men vem vill ha en röd 750?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag skulle inte tacka nej till en i alla fall.

//Schnitzer
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja Pesk verkar ha bra koll eller inte?

Jag tycker rent generellt att folk bör vara lite mer varsamma när dom kommenterar bilder och text (varesig det är från bytbil.com eller här på börsen). Personligen skulle jag bli jävligt förbannad om jag sålde min lågmilade pärla på börsen och någon vräker ur sig mätarfifflad import när det visar sig att bilen är svensksåld och full dokumentation sen den rullade ur hallen.

Skärpning!

Angående bilen ser den otroligt vacker ut!
svardska
sant...det blir besvärligt ibland när bilar som finns på börsen kommenteras och diskuteras i forumen.
I förlängningen kan det ju bli så att alla bilar som är till salu kommer att diskuteras av folk som inte har en aning om vaddet handlar om.
Jag vet, det drabbade mig och min fina 750.
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Ser Brokatröd ut, trodde den färgen kom -92. Men det kan ju vara bilderna som luras att den är Calypsoröd igentligen. Annars måste det väll vara en induvidal bil eller?

Annars tycker jag att det måste kännas tryckt att köpa hos en märkeshandlare. Man har ju lite garanti på bilen vilket kan vara värt mycket på en 750 -89:a.

Ser fin ut på bilderna.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Verkar vara en riktig pärla. Hade jag letat efter/haft råd att hålla en 750, och dokumentationen/historiken varit omfattande, hade jag inte tvekat många sekunder....

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
skinnet på förarstolen ser iofs tämligen sunkigt ut på bilden, men det torde bero på en för skarp kamerablixt kombinerat med att skinnet faktiskt är snart 14 år gammalt, oavsett miltal.
Paap Reeder
Hej "svardska"!
Håller helt med Du ang färgen.
-----

Ser nu att fler inlägg kommit in medans jag stavade på mitt.

Jag anser dock att man på saklig grund väl skall kunna diskutera bilarnas skick och framförallt miltal. Skulle en ev försäljare läsa inläggen är det bara att knacka ner ärliga och verifierade svar.

Det är ju tyvärr så att det tydligen är ett himlans fiffel med dessa mätare ..... sedan kan ju bilen i sig vara helt OK men andrahands-värdet är hårt kopplat till mätarvärdet.

En kamrat köpte förra året en standard 318 typ -98 - 99 Import från auktoriserad firma. Allt var garanterat o s v. Den var skruvad 3500 mil. Han blev heligt förbannad. Allt gick i retur.

Allt bör göras för att stävja detta oskick. Bondfångeri i kvadrat!Läser man Tv 4 textTV radannaonser börjar ju bilarna gå mindre och mindre. Undras om de kommer ner till noll??

MVH /// Paap R

PE
630
PESK
740iA e32
Jag grundar min tanke om privatimport på att fram till,
jag tror det var -95, var alla reg.nr som börjar på P undan
tagna till privat import bilar, och på foto ser man PCA...
hur ska den kunna ha detta reg.nr?
highline
den är omlackad h bak(öppna bakdörren så ser du)
samt att passningen på huven är lite lustig,jag har själv vart och tittat på den.Den har i mitt tycke en lite dyster färg invändigt
Försäljaren sa att den är importerad 1989,första sevicen är gjord i tyskland enl boken,Lite lägre pris och jag tror att den kan vara ett lågmils klipp
Den är Burgundröd (199M), en ganska ovanlig färg men den finns med bland de vanliga kulörerna i försäljningsbroschyren.
Verkar vara en av de fräschare bilarna till salu nu i alla fall.

//Sniffer
PE
630
PESK
740iA e32
acey: du skriver,"full dokumentation sen den rullade
ur hallen", var får du det ifrån?? Ingen annan har nämnt
något om det...men som du säger "bra koll på det"...
jag grundar det enbart på ovan stående inlägg...så fullt
så förbannad tror jag inte du behöver vara. :-)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Den bilen verkar ju vara mycket fin. Min personliga åsikt är att Brokatröd eller Calypsoröd är riktigt snyggt på E32, i synnerhet om man har vita blinkers. Och de där 18" kryssekerfälgarna är ju som juveler, ett par sådana skulle jag nästan göra vad som helst för.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Speddy: jag vet inte när Brokatröd kom men jag kollade på en 525 från -91 och den hade just denna färg orginal!
Mycket vacker färg tyckte jag!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Bilen är inte Sv-såld men troligtvis nyimporterad av första ägaren uttagen 890621, P som första bokstav användes inte på Sv-sålda förrän 1992.

Otroligt snygga 18" och färgen är även den snygg däremot inredningen i brunt var inte direkt attraktivt men om milen är korrekta så skulle jag kunna leva med den.

MVH Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.