|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Var ute och drog härom dagen då kom en 325 ix susande. Blev rejs direkt vettu. Från Erikslund till Hälla in höger vid Max vänster Branthovdag. sedan bort till Obs stormarknad. Killen i 325:an var inte i närheten en enda gång. Kollade på färdddatorn efter turen snitt hastighet på 147 km/h. Både på topp och ax hade han inte en suck. 325 ix var en -88 med krockad front, svart och en ful vinge. Söker dej för en rematch... om du törs... | |
|
325iX ska ju göra 0-100 km/h på 9.2 s (11,2 aut) och din på 9.9 s,så teoretiskt borde det ju vara ganska jämt. Hur vet du att det var en -88? 147 km/h i snitt ,nollställde du färddatorn innan du fällde högerfoten eller? Min lokalkännedom i Västerås är inte den bästa ,var detta på motorväg eller 50-70-vägar? //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
| Det är både motorväg 70 och 50 samt 3 rondeller.. Jag hade farten uppe när jag nollade farthållaren.. Kan tillägga att min bil är chippad.. men det gör nog varken till eller från.. | |
|
Tur att man inte är ute och går så ofta i Västerås... Beror väl på föraren också,men 325 iX är väl faktiskt inte så våldsamt snabb,eller så ville han kanske inte köra över någon barnvagn vid ett övergångsställe. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
mackan325 |
Moget gjort givet väglag etc denna tiden på året. |
|
Jag vill bara påpeka att jag tycker att det enbart är tragiskt när jag läser om att du kan skryta om en sån här sak. Det bevisar enbart hur omogen du är. Sånna som du borde inte få ha körkort. Och då tänker jag inte på din säkerhet, den skiter jag i. Jag tänker främst på de stackars oskyldiga som kan drabbas, skolungar etc. Fan va sur jag blir... |
|
| Patrik Ullf - jag tycker att det var bra gjort, mera sådant :-) | |
jocker18@home.se |
Jag kör visserligen ofta fort, men att lägga ut historien här, det är idiotiskt! WmB SoundZ |
Nfs |
Men Herregud !!!! Den där tiden har man ju smiskat mer än en gång....Förresten så får väl föräldrarna hålla koll på sina ungar. |
|
Joha visst du Nfs.. att du har... Att folk klagar på att man kör lite fort det är så man baxnar.. Kan man inte köra så kanske man tycker att det är vårdslöst.. Man har väl inte köpt en bmw för att köra sakta.. |
|
Nfs |
Tyvärr så bor man ju i jä... jante Sverige.... |
| Skulle vara kul med ett "test". Kanske i natt? | |
Nfs |
Det är inte riktigt väder för sådana aktiviteter.....Förresten verkar ju vissa inte uppskatta den slogan som världens bästa bilmärke använder sig av..... "Freude am fahren" |
|
Ta det lugnt på farliga ställen och se upp för rådjur. Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious) |
|
|
jätte-jante.... I vilka länder är det tillåtet att köra 170 i stan? Glinen här verkar hittat sina körkort i ett flingpaket. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
| Precis! 170 km/h är endast tillåtet på Autobahn i Tyskland! I stan bör man hålla sig till 30-50 km/h oavsett. Inom tätbebyggt område gäller HÖGST 50 km/h. | |
Nfs |
Jovisst... och Per_82 du har ju aldrig åkt fortare än vad man får.. Det är väl lika olagligt var än man åker för fort... Hyckelglin.. |
|
Rätt så onödig topic , en sak är ju att rejsa , brukar göra det själv men jag nöjjer med att köra 100 meter kanske inte genom hela stan och jag kör ju aldrig så fort som det bekrevs här , rätt dumt och omoget , men vill man tappa körkortet och ev. köra ihjäl nån är det ju ett bra sätt ! /Mvh Göran |
|
|
Patrik Ulf skrev: "Joha visst du Nfs.. att du har... Att folk klagar på att man kör lite fort det är så man baxnar.. Kan man inte köra så kanske man tycker att det är vårdslöst.. Man har väl inte köpt en bmw för att köra sakta.." Nej, jag klagar inte på att man kör "lite för fort", även jag kör ofta "lite för fort". Men att köra 150 i tätbebyggt område är enligt mig inte "lite för fort", det är oansvarligt... Och kom inte och säg att du har full kontroll i 150 för att du är en bra förare, då vet du inte mycket om fysiklagarna... Låt oss säga att du kör i 150. Plötsligt dyker en unge upp 80 meter framför dig. Det tar dig 1 sekund att över huvud taget reagera och stampa på bromsen. Då har du redan kommit 30 meter närmare. Du måste nu fatta ett svårt beslut, antingen smälla rakt in i ungen eller göra ett kast över i andra körfältet där du upptäcker en bil som närmar sig framför dig, du är tvungen att göra ett till kast tillbaka och pang! en blodig och krossad framruta, ungen är död. Kastet har orsakat en fet bredsladd (En volvo 760 har inte väghållning som en stcc-bil) och du kanar rakt mot en lyktstolpe, pang! igen du e död (En volvo 760 har vanligen inte ram som skyddar dig mot smällar i höga farter) Detta är inte första gången som unga förare som du antagligen är överskattar sin körförmåga... |
|
|
Håller med dig Deimos. Det är skillnad på att köra fort och vårdslöst. Ätt köra 150-170 genom stan är idioti, typiskt tonårstrams. Att däremot testa bilen lite på motorvägen eller där det inte är risk för andras liv är en helt annan femma. Jobbar själv inom Ambulansen och har med egna ögon sett konsekvensen av höga farter och liten hjärna. När det väl har smällt är det för sent då finns det ingen tid att ångra sig. Att sitta hela sitt liv på rehab för att man var oförståndig i ungdomen är onödigt. Förövrigt så är det roligare att köra fort på arbetstid. E tt tips Patrik och Nfs håll er till Bilspel typ Nfs Need for speed om ni vill köra så fort i stan. eller väx upp ! OO=00=OO |
|
|
Håller med Demios Du kommer faktiskt +40meter på en sec i 150 för att inte tala om bromssträckan. Har haft en älg 100m framför mig i 130,där räckte inte avståndet till(fick ej möte så jag kunde utnyttja det körfältet)bra spak efter det,värre om det varit en människa. Likheten med barn och älgar är att de kliver ut framför en bil utan att se faran(gäller även vissa överförfriskade),inte kul att ha ett liv på sitt samvete. Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.