|
|
|
|---|---|
| Jag skulle vilja ha lite tips vad jag kan göra med min E34 M5 1990 för att göra den ännu snabbare (roligare) | |
|
Byt bil med mig igen vecka :) |
|
|
Har du sökt i forumet "trimning"? Där hittar du en hel del. Mvh Anders S. |
|
|
Sätt en budget för hur mycket du vill trimma för först... för det kostar en del att trimma en sugmotor... _____ |
|
|
"Snabbare i konbanan" så byt dämpare och fjädrar till lägre och hårdare, gör underverk på ett sådant ånglok......... Blir ju inte mer effekt men bilen blir ändå snabbare, på ett eller annat sätt.... Mvh Patrik |
|
|
På vilket sett vill du bli snabbare? 0 -100, 0- 200km/t, varvtid runt en specifik racerbana, konbana, grusslinga, 200 -0 km/t? Budget? Vill inte låta dryg eller oförskämd, men det lönar sig att tänka till innan man postar en fråga :-) /Anders C |
|
|
Snälla trimma inte sönder en så fin bil.. Byt till en M3:a iställe då! /Jimmy Länk Länk |
|
| Varför byta till en m3a? | |
|
Visste inte att det var bättre att trimma sönder en M3:a.... Enda orsaken till byte skulle väl vara att M3 är roligare även som original... =) Mvh. Robban Johansson |
|
|
Nä... M3 går inte... Jag har familj... Fast vad jag menade var att få lite tips om mer rimliga "trimmningar" typ open-air filter osv... saker som gör att bilen gåt bättre, men går lätt att återställa till orginal. |
|
| Kanske ordet "snabbare" i mitt första inlägg borde tas bort... | |
| Finns tyvärr inget billigt sätt att få någon direkt märkbar effektökning.Billigast är ju så klart chip/filter,kostar 2-6k.Detta ger tyvärr inte många hästar till, rör sej om max 10 hk skulle jag tro. Nästa steg är kambyte, detta ger uppåt 30 hk,kostar ca 20k. | |
|
CompuTerror genom mina kontakter känner jag en BMW tok som i sin tur känner till en trimmare som verkligen kan sin sak. Topparna i M5orna går nämligen att modifiera dvs porta upp ordentligt, trimmkillen lär ha plockat ut 450-470hk ur en 3.6a genom att bara porta toppen. Han påstår att M5 topparna flödar bättre än topfuel bilarna original och ändå kan han plocka ut så mycket effekt. Killen tar inte på sig jobb värda mindre än 10000kr men för den summan skulle den killen jag känner kunna få ut runt 50hk extra i sin M5 3.6motorn som just nu förmodligen befiner sig i en M535E28. 450hk portningen lär gå på ca 40000kr om man tycker att det är värt det, tydligen blir inte bensinförbrukningen "groteskt" hög heller vid normal körning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.