AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
375

vågar man köpa snorbillig 735 ?

Jag söker en bekväm bil att köra när vädret/klimatet inte tillåter hoj körning och en gammal e32 kostar ju verkligen Inga pengar, speciellt inte i tyskland.. men vågar man verkligen köpa en sån ? man kan ju räkna med att dom ingalunda har gått bara 25-30000 mil som det står i annonserna, men det borde ju inte vara nåt problem om bara underhållet skötts ? det finns ju hur många som helst på mobile i 2000 - 3000 euros klassen..

- G -
2000-3000 euros motsvarar ju högt räknat 20-30000 kr plus importkostnader, resa mm. Är det verkligen värt det?
Lättare (och lika billigt) att köpa en bil i Sverige då anser jag, plus att du bör ha valt ut ett gäng bilar i Tyskland att kolla på då en hel del av dem inte lär vara i nyskick precis.
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
köp en i Sverige...det tjänar du nog på...sen tror jag inte det är några större problem med gamla 735 dem brukar hålla...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Just de verkligt billiga exemplaren tror jag inte mycket på, det krävs inte så mycket fel på en E32 för att reparationskostnaden blir högre än inköpspriset. Men det är inga problem att hitta en vettig vagn från c:a -90 för 35.000 kr.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Köper man en för ca 2500 Euro kan jag garantera att det kommer att kosta en del av få iordning den. Sedan om du är pedant och vill att den ska se bra ut så kommer det att kosta ännu mer.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag säger som de andra, köp i Sverige istället. Många här brukar ibland nästan skänka bort dem för att de inte har så mycket pengar att kosta på. Dessutom så är det sämre löner här än i Tyskland vilket gör att de vill ha snabba pengar för att få det bättre ekonomiskt. Men kom ihåg att det finns inte många E32 som inte har gått som bruksbil.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.