AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.117

Tack Hasso...

Sida 1 av 2
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
...för ett jättebrareportage om 330:n! Intressant läsning när du jämför den med din 528. Extra intressant eftersom jag själv haft en sådan.
Kan bara hålla med.
MYCKET trevlig läsning Hasso!!!
Kul med dina jämförelser.

_____
Micke
Länk
Länk
Instämmer till fullo.
Dina uppfattningar om e39 mot e46 stämmer
bra överens med mina.
Exeptionellt bra skriven artikel.

Bmw har stjärnan under huven.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Trevlig läsning precis som alla andra repotage hasso har skrivit.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Precis som det brukar bli när Hasso skriver, blir det underhållande och givande läsning!

För övrigt tycker jag att alla reportage håller en hög klass oavsett vem som har skrivit dem. Inte minst med tanke på att det inte är avlönade och proffessionella skribenter som har åstadkommit dem! :o)

Mvh
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Kan bara instämma med ovanstående skribenter, fint jobbat som vanligt Hasso!

Men var det ingen som gillade mitt fina begbilstest av 518i -90? *snyft* ;) Länk

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hmm har jag fel eller inte??? var Framrutan sprucken????
Bravo Hasso!!!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kalle// Raggar du beröm? ;-)
Tyckter att du precis som Hasso och alla andra gör ett bra jobb för att förgylla denna sida!!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Kristian,
mjä.....jag raggar feedback och kritik, positiv som negativ, bara den är konstruktiv. :)

Kul att du tycker att vi förgyller snarare än förpestar ;P
Lär komma mer redaktionellt från mitt håll ju varmare det blir ute :)

Mvh
Kalle
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kalle// Du ska inte fixa en liten Malmöträff i vår? Ska ner till Förenade och hämta delar i närtid. Skulle vara kul att träffa "Malmöfolket", är ju Malmöbo i hjärtat!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Hasso, ett bra reportage. Men vadå äldre person med lugn karaktär :DD

Kalle, din begbilstest är den absolut i särklass bästa jag läst. Av en 518-90:a :DDD

Copy

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kalle, din begbilstest är den absolut i särklass bästa jag läst. Av en 518-90:a :DDD

Det ryktas om att tyska Auto motor und sport har köpt rättigheterna.

;)

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Nu blir man ju snudd på tårögd av all fin kritik :'-)

Player, de bytte rättigheterna mot att jag från och med nu är Chefredakteur på AMS. Detta innebär att tidningen kommer byta namn till BMW, BMW und sportBMW. Vad den kommer att handla om är ganska uppenbart. Hasso är anställd som stylingexpert och Copy får förtroendet att rätta stavfel i läsarnas insändare ;-DDD

Kristian L, Du har mail om 10 minuter.

//Kalle
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
nofx16:
Jisses, hade missat ditt reportage! Jag som trodde jag hade benkoll på allt nytt här! Men en bra biltest var det :)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Wolv: du är förlåten ;-D Tack för komplimangen :)

Nu måste jag bara förtydliga mig här, innan jag förhoppningsvis lämnar denna tråd (som ju var tillägnad gurun HASSO, inte mig :)). Jag är inte ute efter horder av beröm, credit eller kondoleanser(även om det inte skadar ;-P). Jag blev bara lite paranoid när tanken tidigare idag slog mig: "Tänk om ingen ens läser det jag skriver, eller om folk tycker att det är så dåligt att de inte vågar kommentera". Nu är min psykiska balans nästan återställd igen: TACK GRABBAR! :)

Mvh
Kalle (redo för psyket?)
Dani
Instämmer inte helt med Hasso, även om han verkar väldigt respektabel här på BMWPower.
Jag körde själv med 17" dubbfritt i göteborg på snö/slask...och det gick kanon. Visst kunde jag inte gasa hur mkt som helst, men DSC:n jobbade inte värst mkt vid lugn körning. Minns vid ett tillfälle när jag körde en 528i -99 med michellins värsting vinterdäck...att den dsc:n ständigt gick i..vilket som hasso nämnde, ströp motorn. Tror att det har väldigt mkt med däckval att göra.

Dessutom att jämföra en E46 coupé med en E39 Sedan känns lite torrt. E46 coupé är en nyare bil (dvs kom ut på marknade ung. 2-3 år senare).
Dessutom en sportcoupé. Lite ovanligare tror jag dessutom.

Ska du köpa en 530i -00 med ung. liknande optioner så får du nog ändå räkna med över 300 sträcket vid betalning.

Eller?

I övrigt var det mkt trevlig läsning, och det var som klippt ur en seriös bilsportstidning. Mycket skickligt skrivet Hasso!

Beröm!
Dani
Va inte meningen att hacka på ditt reportage..utan ville bara försvara min snöplogare...;)
ant
jag måste också passa på att berömma hasso!
och även kalle.
mycket fina artiklar!

keep it up!

==========
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Ja hasso, var har du egentligen lärt dig skriva så bra? Du har ju sagt tidigare att du bara skruvat med bilar, så det lär inte vara yrket!?
Tycker för övrigt att det är häpnadsväckande bra kvalitet på alla artiklar som skrivs här.

Dani: Schysst sommarbil du kör! ;)
Ska vi byta andrabil? Du kan få 5-10k emellan... *wink*
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
nofx16: kalle i ditt reportage om 518i -90 skriver du: Någon hade tyvärr ansett sig behöva det M-märke som suttit monterat på bilen, bättre än nuvarande ägaren, och således bänt bort det. Detta hade lämnat fula lim/tejprester kvar på bakluckan, men även dessa bör vara ganska lätta att få bort.

Tycker jag ser M märket klart och tydligt på bakluckan...
Eller är det jag som ser i syne kanske???

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Dani
wolv: jo z:an är underbar...väntar bara tills det blir bättre väder!
Ang. andra bilen..njaa...får tänka på saken ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.