AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
497

Hurra för gamla inlägg !

Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
Jag måste bara skicka in en kommentar angående "Sök inlägg"-funktionen här på forumet ! Vilken kunskapsbank !!!
Mitt c-lås krånglade på 325:an och jag sökte på "lås" . Det fanns lite inlägg och efter lite bläddrande hittade jag några som hade haft problem med kablaget mellan kaross och baklucka !
Visst, det var ju där felet var på min bil också !!!
Fixat på en kvart, att jämföra med att börja felsöka i dörrlåsen som jag förmodligen hade gjort annars ! Mycket mera meck då !

Så till alla som har något att dela med sig om :
FORTSÄTT SKRIV !!!

OO=00=OO
Ägt:525E12-535iE28-520iSE28
525iE34.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Håller med om att forumet innehåller en enorm mängd fakta, som blir tillgänglig genom att träna lite på att lära sig använda "sök inlägg". Synd att inte fler tänker på det bara....

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Jag kan bara hålla med.

_____
Micke
Länk
Länk
Ma
1.336
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Instämmer!

Det vore också bra om alla som skall fixa något nytt och knepigt återkommer på länken och berättar hur det gick, även om det inte gick bra. Dels är man nyfiken, men sökfunktionen blir ju ännu bättre då. Ni hörde väl på radion i morse att bilkostnaderna ökat rejält, bla hade reparationer ökat med 15%. Bra information hur man fixar själv är ju ännu viktigare nu. (fast om sökfunktionen och gör-det-själv funktionen blir för bra kommer väl bmw:s verkstäder att använda bmwpowers hemsida...)

Aldric
Vilket leder till att BMWPower kan ta betalt av BMW, eller låta alla sina medlemmar få gratis tillgång till den där BMW online service manual eller vad den hette ..

Busbra ide!
Ko
663
Koffe
320iC -93
Jag har funderat en del på det här, speciellt när man läser samma fråga för 24e gången... Vad tror ni, finns det risk att forumet "dör" om alla bara söker gamla inlägg hela tiden? Visst är det ibland trist och jobbigt att svara på samma fråga om och om igen, å till sist vill man bara skriva "Sök för f*n"... Men krävs det ändå inte lite repetition för att hålla diskussionerna vid liv? De flesta problem/frågeställningar om våra kära bilar borde väl vara lösta/färdigdiskuterade snart?

Bara en tanke, vad tror ni?

//Koffe, som tror han kom på en ny fråga... fast jag har ju inte sökt förstås =/
µ_bmw_µ
Jo, det stämmer. Jag har insett det nu och skall oxå följa det. Allt som presenteras dagligen har ju tagits upp cirka 10 gånger innan märker man...men för oss nyetablerade tar det ju ett tag innan vi förstår principerna och hur det går till på forumet. Då nya ägare/användare kommer och gamla går, måste man ju uppdatera frågor lite då och då. Forumet skall ju fungera så att alla delar med sig av sina kunskaper och får ny vetskap i retur.
Emellanåt krävs det förnyelse av frågorna för att informationen ska stämma överens med gällande regler och krav.

Mvh Erik

Det är något speciellt med riktiga bilar...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Koffe: intressant spekulation! Jag tror dock inte att det någonsin kommer råda brist på relevanta frågor. Det kommer nya BMW-modeller hela tiden, med ny utrustning och nya motorer. Dessa leder ju till grund för nya frågeställningar och förhoppningsvis nya svar.

Jag hoppas att det kommer föras in i reglerna för forumet att man ska göra en sökning innan man lägger en ny tråd. Inte för att jag tycker det är speciellt tråkigt eller jobbigt att svara på samma fråga om och om igen, utan för att jag är en vän av netiquette, och för att jag helst ser att forumet blir lättare att hitta information i. Om samma fråga behöver värdas på nytt, är ju det bästa att söka upp den gamla tråden och lägga ett nytt inlägg.

Mvh
Kalle A.K.A "...pröva sök inlägg- funktionen..." ;-P
µ_bmw_µ
Annars hade ju ett FAQ inte varit så dumt. Alltså att de frågor som ställts flest gånger skulle fått eget utrymme. Hade frågan bara varit allmän skulle man gått in dit först, skulle man mot förmodan inte hitta svar eller velat uveckla svaret hade man fått skriva till det vanliga forumet. >Bara ett simpelt förslag men ändå...

Må väl

Mvh Erik

Det är något speciellt med riktiga bilar...
li
1.959
liste
535i -89
En FAQ skulle vara samma sak som "Sök inlägg", eftersom en sån FAQ skulle bli så pass stor att man måste ha en sökfunktion och då har liksom hela idén med att plocka ut frågorna från forumet försvunnit. Mina 2 cent...
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Koffe// Har tänkt samma tanke ett par gånger (dvs varje gång jag skriver: sök bland gamla inlägg). Tror och hoppas att utvecklingen av BMW gör att vi slipper ett forum där vartannat inlägg är just: sök bland gamla inlägg...
Sen är det väl inget självändamål för forumet att ha mängder med inlägg?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Ko
663
Koffe
320iC -93
Men det kanske är ett självändamål för vissa användare? Postjakt är ju ett vanligt förekommande fenomen på många forum. "Bättre skriva en ny fråga å få ett till inlägg i räknaren än att söka å ligga kvar på få posts" känns som en vanlig inställning... Lyckligtvis ser man inte detta ofta alls på BMWPower! Typiska kännetecken brukar vara att svara exakt som personen innan svarade, att posta totalt irrelevanta frågor eller att totalt förstumma övriga forumanvändare med sin enorma kunskapsbank genom uttömmande svar som "Ja" eller "Nej" =)

Jag tror förresten inte heller att det är nån risk att forumet dör om användarna blir bättre på att söka, men det var som sagt en tanke jag ville lufta...

Faktum kvarstår: BMWPowers forum är, precis som resten av siten, helt enkelt... eminent =)

MVH
//Koffe
Krizzly
Visst är det så

BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.