AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
681

Vad ska man göra om skinet bli missfärgat?

Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Tjena, jag undrar vad ska man ska göra om skinnet blir lite missfärgat, har vitt skinn i bilen, jättefint än så länge, men har sett vissa som fått skinnet lite missfärgat,nån gul nyans i typ, vet inte om de är pga solen eller nåt..

Men va ska man göra om de nu blir missfärgat på nåt sätt??

Tack för alla tips....

The King of The Road, BMW
ant
gå loss med en skinnrengörare och använda mjukgörare då och då. då ska det hålla sig i fint skick.
finns en del att läsa om detta om du söker på inlägg, famför allt i bilvårdsforumet.
här har du också en bra guide. Länk

==========
Länk
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Om det blir gult så kan det bero på att man har använt för mycket mjukgörare/skinnmjölk, använder man för mycket kommer skinnet att ruttna/bli surt. Ett vanligt fel många gör är att det använder skinnmjölken till de tycker att skinnet är mättat. Då har man haft för mycket.

Bästa tipset är att använda rengöring var annan månad och infettning var fjärde och vara sparsam med båda produkterna.
Sen kan man torka av skinnet ofta med en fuktad trasa ofta så kommer det att se fint ut i många år.

Åkte i en taxi på Teneriffa för ett par årsen, en 300D från -80 som hade gått 170 000mil och den hade det mjukaste å snyggaste skinnet jag sett. Jag kan lova att jag hade en intressant konversation med chaffören på många språk (tecken språk också) om skicket på hans bil.....bilen såg knappt använd ut å känndes som ny, snacka om tidsresa.... ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.