|
|
|
|---|---|
|
Halloj Det är så att min kupefläkt går som den vill... Det lustiga är att jag byte fläktmotståndet inte så länge sedan ... Det kan ha varit i sommras , jag byte den, efter det gick det bra .. Och nu spökar kupefläkten för mig igen ... Är det fläktmotståndet Igen ????? Är det någon som vet där ute i vilda världen ?????? jossi | |
|
Varför inte?! Sedan ändrar den hastighet när kupecirkulationen slår till. Stäng av den - ingen lampa ska lysa på återcirkulationen - och testa igen. Annars är det bara att klaga där du bytte motstånd. Lycka till! Mvh /NP |
|
|
Josef: de är 1 års garanti på alla reservdelar bmw säljer. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Halloj Jag var på BMW i Norrköping och de misstänker att det är motståndet igen .. Och det är 1 År:s garanti på reservdelar . Och det är nu så klart att jag har kastat kvittot... Vad gör man ??? Är det någon som har någon ide vad man kan göra ,,, eller är det bara punta upp 570:- kr igen ... eller ????? jossi |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
570 spänn går väl i bästa fall att stå ut med kunnat ha varit 5700 istället:) MVH Hasso Länk |
|
Josef! Låna ett kvitto! mvh Håkan |
|
|
Vad är det för dumheter ni säger, har inte BMW kvar uppgifterna i sitt register, kan själv gå in till min BMW handlare och hämta ut samtliga uppgifter de senaste tre åren som är gjorda och inhandlade på min bil. Allt jag gjort är registrerat på regnr till min bil. Om inte så stå på dig Josef. Pris hos BMW på motståndet är ca 700:- NoFear |
|
|
Är det någon som har sparat sin kvitto på sin Fläktmotstond ?? I så fall skulle jag vara mycket tacksam om någon hörde av dig då .. Det är ju så trokigt att behöva pröjsa en till... MVH jossi |
|
|
Föresten jag glömde säga att jag hade byt den själv ... Det är därför det inte finns med registret. MVH jossi |
|
leksa |
Hej Josef ! Jag har också försökt att byta fläktmotstånd på min, nu senast i söndags. Mitt problem är att jag inte får loss det, det är för lite plats att få grepp med handen och pillra med mejsel eller annat funkar inte heller ! Hur i helsike får jag loss den, finns det nåt knep om att börja lirka på nåt visst sätt eller viss sida eller ska man rycka i kablarna eller vad ? Sitter den kanske fast med skruvar eller dyl. ? Tacksam för tips ! Leksa |
pason |
Kolla under mek-tips, där finns en beskrivning hur man gör. Jag bytte mitt motstånd själv, och det satt fast jättehårt. Största problemet var sedan att få fast det nya, att få det att snäppa fast på båda fästena. (Föredrar skruvar framför billiga plastsnäppen.) Lycka till //pason |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.