|
|
|
|---|---|
|
Ska byta ABS-givare på höger framhjul på min 540 touring -98 (uttagen hösten -97). Den nya givaren är enl. BMW förändrad mot den gamla. Det som är lite märkligt är att längden på den nya givaren jag har köpt är ca 10 mm längre (från fästkragen räknat) jämfört med den gamla samt att 1 skruvfäste finns mot 2 på den gamla. Skruvfästet är ca 5 mm djupare vilket troligen kräver längre skruv. 1. Passar den längre givaren, och i vilket skruvhål ska den skruvas i? 2. Kan den sitta 180 grader fel? 2 skruvhål att välja på. Har inte fått något bra svar hos BMW. Fick helt fel modell först, bl.a var den givarens diameter mindre, skulle enl. BMW passa bilar fr.o.m. hösten -98. 3. Är det någon skillnad mellan givare för DSC- och ASC+T-bromsar? Jag har bromsar med DSC. 4. ABS-givaren är en mycket viktig säkerhetsdetalj, det får inte finnas minsta tvekan om det är rätt eller inte. Om felaktig givare monteras, kan möjligen ABS-lampan slockna samtidigt som vissa funktioner för t.ex DSC går förlorad? Verkar vara ganska rörigt på ABS-givarfronten!?. MVH Ingvar | |
|
Jag tror du har fått fel givare, din är troligen till ett bakhjul. De sitter med endast en skruv. Jag köpte nya givare i onsdags och mina ser ut som de gamla - med två hål. Min bil är också en -98. Hade jag varit du skulle jag dubbelkolla detta med BMW igen. -- Stjärnan sitter under huven -- |
|
|
Det stämmer, jag har redan kollat igen med BMW och de hade levererat fel för 2:a gången. 3:e gången gillt!? //Ingvar |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tiil o med 09/98 ska det var en givare med artnr 34 52 1 182 159 det är samma givare som sitter på min 96.a Men det har byts ut till nyare som dom trodde skulle vara bättre. fast det blev liknade fuktproblem pga microsprickor.mm. Det finns bilder i ett mektips. Länk Länk MVH Hasso Länk |
|
Min abs+asc lampa lös imorse ,nu är dem släckta. Vad kostar givare? |
|
|
Givare fram kostar 810:- kronor styck. -- Stjärnan sitter under huven -- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.