AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
882

Bromsskivor m3 e36

Visa användare
401
seastream
118d -08
Nån som vet vart man kan köpa slitzade el borrade skivor till m3?

seastream
Grusse
Bildelsimporten säljer slitsade Taroxskivor till M3 E36
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Om du har tur så har Mekonomen fått in slitsade Bremboskivor nu. Det fanns inte i somras, men var på G enligt dem.

/Edvard
BMW CS # 4503
xp
126
xpoze
BMW 1993 MUGELLO ROT
Har hört att mekonomen bara tar in brembos budget skivor. Dessa finns inte till m3 e36. Finns bara till vanliga bilar.
Brembo har givetvis skivor till m3:an fast då är det inte deras budget serie som gäller. Dessa är också så enormt mycket dyrare.

Brembo(mekonomen) kostar runt 800:-

//xpoze.
Jag har Bremboskivorna från Mekonomen (800 spänn cirka) på min M3 3.2 och de funkar kanon! Körde Superstage med dom och på Kinnekulle och då kör jag ändå med R-däck o Performance Frictions PF97 belägg! Kostar dessutom en spottstyver att få dom slitsade av Rolle... ( Länk )

Det enda som är special är att hjulbultarna är lite lite långa nu, dvs skivans bell är lite lite tunnare än original. Löstes med vanliga 3mm spacers...

/Magnus Thomé

-------------------------------
Länk
Jag beställde mina skivor från PEAN.sweden , av Per Stacke, stor kompetens, vänligt bemötande och GRYMMA skivor + belägg, Rekomenderas varmt, jag har kört dem på min M3 -98 i snart ett år och är helnöjd !! MVH

Philip
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Philip:

Vad kostade dina skivor o belägg?

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Jag hade Tar_Ox skivor och belägg fram på min M3 GT... dom var grymmt bra... Kommer att satsa på Ferodo belägg fram nu... ska kolla om dom är något att ha...

_____
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Magnus: Jag vart inne på Menonomen och kollade Bremboskivorna förra veckan, de är ju redan slitsade? Iaf. den som stod som "demo" i butiken (såklart inte en M3-skiva men dock).

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
De som jag har är inte slitsade och naturligtvis inte tvådelade med flytande bell som ju originalskivorna har 3.2

Kanske kommit nyare modeller av skivan?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.