|
|
|
|---|---|
|
Vad i hela världen är detta??? :-/ Har aldrig sett en sådann för! =) Länk Mvh Tobbe | |
| känns som de är en importbil...utbudet i tyskland är ju lite högre än va de är i sverige så de kan mycket möjligt va så att dom säljer 7-serie me disel-motorer där! | |
|
Den lär ju gå rätt så trögt om det är den diselmotorn som satt i E34:orna =) Mvh Tobbe |
|
|
Tyskimport, jepp. Lär gå trögt, jepp! Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Humm....-96:ans disel med 9800mil!!! Låter otroligt men det är ju inte omöjligt...... "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
| behöver ja säga mer än "import" angående milantalet!? | |
|
Alla importerade bilar från tyskland med låga miltal BEHÖVER ju inte vara skruvade? Finns ju udda lågmilare där också, även om 7-serie diesel oftare har rullat långt än kort. Hursomhelst tror jag att den är rätt svårsåld i Sverige. Vad är skatten på den? 8000 om året minst? |
|
|
Verkar helt nyimporterad vid fotograferingen (tillfälligt skattmärke). Lampglas och front verkar i alla fall har gått mindre än 9200 mil. Hans lampglas är fräschare än mina och dom har bara gått 100 mil... Hur många hästar har den? _____________________________________ Länk |
|
|
143hk. Så jäkla trögt går den nog inte, när man fått fart på den. Lär ju inte sprinta till 100 så jätte fort. |
|
|
Man kan alltså glida billigt (om man bortser från vägskatten) _____________________________________ Länk |
|
|
Men förmodligen så är det i så fall bättre ekonomi i en 728 om man vill åka 7:a billigt om man nu inte kör lååångt. _____________________________________ Länk |
|
| Om man nu måste ha en 7-serie diesel så ska det väl ändå vara en 740d? Gärna chippad... | |
|
Håller med Oskar om att alla import inte är skruvade... Det finns säkert nästan lika många sv-sålda som e det! Kollade på en E36 i förra veckan som va svensksåld. Falskservice-bok och därmed anser jag att den var skruvad. Fattar inte varför så många tror att sv-sålda bilar är "ärliga" för det mesta. Mvh Tobbe |
|
|
Tobbe: Min teori; Många tror/trodde att det är tyskarna som gör det eftersom det gick ju bl.a en dokumentär på TV med Ingemar Perstad som besökte DE och kontaktade en tysk som åkte omkrin med en laptop i sin feta 7er och skruvade bilar (man fick se före/efter bilder). Denna doumentär gick när importen kom igång på allvar (som en skänk från ovan för alla svenska åf!) Sen har det suttit i och sen tycker väl folk att det är enklare att kolla upp en bil i SE eftersom man kan få kopior på bes.protokoll och ringa föregående ägare (inga språkproblem bl.a.) Ska villigt erkänna att jag också varit livrädd och skeptisk mot importbilar för ett par år sedan. Men ju mer man tittar och läser om det så hittar man ganska snart ett mönster och blir mer insatt. M V H Stephan M V H Stephan __________ Länk |
|
|
Hellre köper jag en bil i Tyskland än Sverige. Den 725 som diskuteras är min grannes, otroligt fin! Skruvad, nej. Fullstämplad servicebok, javisst! |
|
|
Härligt johnjohn, där fick vi svar på tal :-))). Det kan vara så att 725 tds är iskall och är svårsåld och stått väldigt länge i ngn bilhall utan att blivit såld. |
|
| Som sagt inget är omöjligt......bror har en 240 från -86 med 9000mil på mätarn. | |
|
Stephan: Och C-I perstad är ju en ärlig kille ......gjorde han upp i godo med SVT eller blev det tingsrätten?? Man får ju föstå honom om han ville ha några bilar att göra reportage om så får man inte stöta sig med generalagenterna... (tänk på det när du läser en bil tidning nästa gång, bilen kan man hacka på men INTE ÅF osv...tänkvärt...) |
|
|
Gasar-Magnus: Han blev väl dömd i tingsrätten (kommer inte ihåg)?! kommer bara ihåg den där dokumentären so om det vore igår... Tror den sändes -95,-96. Annars så har jag inga åsikter om Perstad som person. M V H Stephan __________ Länk |
|
| Silver färgad E38:a 750ial med 20" alpina hade väll den vänligt sinnade mannen som justerade din mätare när den hade blivit fel.....kommer också ihåg dokumentären som om det var igår.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.