|
|
|
|---|---|
|
Hej Omständigt att justera ventiler på 750?.... Mvh skalman | |
|
Nej, inte alls, det gör den själv eftersom det är hydrauliska ventillyftare. //Schnitzer |
|
|
hehe...ok det visste jag i och för sig..... vad jag menar är, vad gör man om det trots allt finns ett tickande "ventilljud" trots att dom är självjusterande? Mvh Skalman |
|
|
Kör du med helsyntetisk motorolja? Det kan låta en del beroende på vilken olja som man kör på. Sedan så kan det vara smuts i lyftarna som gör att det låter lite. Låt den stå på tomgång tills det slutar låta och åk iväg efter det. Det ska inte vara bra att gasa för mycket när det låter så har jag hört. Efter många oljebyten så försvinner det. //Schnitzer |
|
|
Byt olje typ/viskositet så kan det bli bättre. Jag hade ett ordentligt tickande på min när det blev kallare ute. Dock försvann det när motorn började att bli varm. Jag bytte till en annan olja och då lät allt som det skulle igen. Oljan som jag köre på var en Castrol delsyntet. Nu mer kör jag med Agip delsynt. Mvh. Patric Länk |
|
Paap Reeder |
Hej! Står om detta i Bentleys. Är det alla eller enstaka? Min förde ett ganska långdraget rasslande när jag till slut fick igång den på tomgång. Men så tystanade det efterhand. MVH /// Paap R |
|
Hej. Paap, det är uppskattningsvis bara fråga om en cylinder som det tickar i från. Skall prova med några täta oljebyten, och därefter en tunnare olja kanske? Mvh Skalman |
|
|
PJ: Din bil blev rädrigt fin med de 18":arna. Hur mycket sänkt har du? //Schnitzer |
|
|
Jag har H&R fjädrar med Bilstein Sprint i fram. Skall enl. NFS ge 35mm. Helnöjd med fälgarna. Har dock tyvärr inte hunnit att prova dem än pga. väderleken :( Hadde sån flax när jag köpte dem att tom. reserven som är av samma fälg medföljde. Mvh. Patric Länk |
|
Paap Reeder |
Hej! Skall läsa på i kväll om dessa hydr.lyftare och byte m m. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.