|
|
|
|---|---|
diamantsvart_bmw |
Länk kollade lite på den här bilen, men så såg jag att den har mindre hk än min men det kanske är mycket mer vrid i den ?? vad brukar det sitta för utrustning i dessa orginal?? Just den röda färgen med ljusgrå skinn är så grymt snyggt, skulle vilja haft 525:an så Länk |
|
Den verkar vara fin 730! Den är lite slöare men en mycket fin motorvägsmaskin! Den är nog inte lika sportig som din 525:a. 525 sitter fastklistrad vid kurvor om man gemför mot 730! + att 730 är dyrare om man ska äga den! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
diamantsvart_bmw |
min är ju sänkt och 17 ", kommer gå som ett strykjärn Länk |
| Byt inte! Du byter ju ner dig i såfall. Du har du en bättre motor, 530/730 tidigare än -93 har du den mellanstora 6:an, de är en problemmotor. De drar mycket bränsle och går sämre än en 525:a. | |
|
per_j82>>>>Hur menar du med problem motor?? Kanske inte den bästa motor BMW gjort :) men definitivt inte en problemmotor!? Lite slö till 7-serien med aut + lite högre soppaförbrukning men inte en dålig motor i övrigt vad jag vet iaf..Förklara gärna lite utförligare. Mvh Janne. |
|
| Det är bara så att de som jag vet som har en 530i har haft mycket bekymmer med motorn. Hög bränsleförbrukning, dåligt drag trots stor motor, spruckna toppar, topphaverier, drar olja etc. Men det kan ju bara vara slumpen i kombination med dåligt underhållna motorer, vad vet jag... | |
|
Ok Per,Det jag vet är att grundkonceptet dvs M30 i stort inte är kända för att vara speciellt haveribenägna efter ca 1980 då topparna blev bättre..Men jag kan ha fel om just 3-liters maskinen till då 530/730(87-ca92). Någon som vet mer om den senare generationens 3,0:a? Mvh Janne. |
|
|
diamantsvart_bmw: jo jag menade just det att 525 är som strykjärn men 730hmmm den hängerr knappast med i svängarna! Du får maila ägaren eller ringa och se vad för utrustning den har! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
730i mot 525i, E32 mot E34=nerbyte? Glöm det. E32 är en helt annan bil än än E34, trots att de ser ganska lika ut. En E32 är mer påkostad i alla detaljer och har en högre kvalitet, bättre rostskydd osv. Att M30 3.0 skulle vara en problem motor tolkar jag som ren okunskap. M30 är ju en av de mest slitstarka motorerna som BMW har byggt med enda svagheten är kammen men med täta, regelbunda oljebyten så undviker man problem. Jag hade inte tvekat på att byta, gör en bra affär och åk förstklassigt. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
du känner itne att du är en gnutta partisk J.L ? gör som du själv vill, 7 serien är lite klumpigare osv, men bättre komfort, sämre väghållning men mer lyx och detaljfinish. finns för och nackdelar, men eftersom du bytt bil så nyligt, till en riktigt fräsch en och är nöjd med den tills vidare, så skulle jag inte byta.. nästa gång kanske det är ett vrak? bara för att det SER bra ut måste det inte vara det, inget ont mot just denna bilen i annonsen, eftersom jag inte vet nåt som helst om den, utan bara allmänt. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.