AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
449

BMW E30 316i - 90 igång ny bränslepump på plats!

Ma
62
Mad Jock
318is -93

Ska bara tacka för hjälpen angående bränslepumpen. Hämtade från posten en ny bränslepump från Motor Nord. kostade 1946 med frakt. Jag arbetade långsamt och metodiskt eftersom jag har aldrig gjort det här förut. Det tog en timma från att jag låste upp bilen kopplade bort batteriet, gjorde rent runt tanken, fick loss den gamla pumpen och sedan fick den nya pumpen på plats och bilen igång. Det var inga problem alls.

Jag gjorde rent först vilket tog lite tid faktiskt och la ut tidningspaper och hade även trasor färdiga ifall bensinen skulle stänka omkring, sedan tog jag los slangarna och pluggade dem med träpluggar för att sedan lossna de fyra 8 mm mutterna som hålla givaren på plats. Då var det bara att vrida runt pumpen motsols med hjälp av två skruvmejslar, för att sedan dra upp den. Bensin droppade med jag hade en liten GB glasförpackning beredd för att lägga pumpen i. Den nya pumpen gick lätt på plats och det var bara att ta i lite för att vrida den helt tätt. Sedan skruvade jag ditt givaren. Jag satt på och av tändning 4-5 gånger för att ladda den nya pumpen sedan vrid jag nyckeln till start och bilen started direkt
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
var din bil svårstartad när den var kall innan du bytte din bränslepump...min 318 är nämligen det när den är kall...funderar på om pumpen sjunger på sista versen...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Ma
62
Mad Jock
318is -93

Nej, jag kan inte säger den var svårstarted. Jag hade bara haft bilen i 2 veckor när pumpen gick, mitt under körning, motorn bara dog, ingen soppa kom fram. Om pumpen är döande kan det var svårt att få upp den rätta trycket. Med den nya pumpen på plats går min bilen mycket bättre, axa mycket snabbare, har mer kraft också. Har hört att bränslefiltret kan också orsaker problem om den är igensatt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.