|
|
|
|---|---|
| I fredags gick jag till posten och hämtade ut R. Bentley manualen med titeln "BMW 3 series 1984-1990". En fin bok men jag blev besviken eftersom den innehåll ingen information alls om M40 motorn som sitter i min E30 316i från 1990. Jag visste att den är en amerikansk bok och min E30 316i såldes inte i USA, bara 318i m.m. men jag hade hoppas att få utförligt info om kamremsbyte på min M40 eftersom M40 finns även i E30 318i bilar 89-90 väl? Jag antar att info hur man meka med M40:n finns i Bentley manualen som täckar E34 bilarna men jag ska låna den från biblioteket och kopiera de sidorna som behövs. I min svenska Haynes "BMW 3 serien 1984-90" finns det info om M40 motorn i alla fall | |
µ_bmw_µ |
Hej! Jo det är samma sak med Haynes. Min bil tas aldrig upp men både 320- och 325- motorerna gör det, dock är det oviktigt då de bygger på samma motorblock(M20) Skulle tippa på att det är samma sak med din bil och 318i. Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
Deliq |
I Haynes bok på svensk för 3 & 5-serien är det en M40-motor det har för att visa hur det går till. Ämnet diskuterades för någon vecka sedan... Återigen en uppmaning att söka inlägg i funktionen här ovan, ni anar inte hur mycket tips som finns sedan tidigare. M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
|
M40 motorn såldes aldrig överhuvudtaget i USA. E30 318i 90-92 hade M42 motorn. 318i fanns tidigare i USA med M10 motorn, men det var nog bara fram till 87. |
|
|
323 tas visst då upp i haynes, det är däremot en e21 på framsidan. 316 finns också men då är det en 5 serie på framsidan. |
|
µ_bmw_µ |
Åfan? Men det måste väl vara en annan upplaga då? I och för sig har jag ju den svensköversatta handboken, är din på svenska? Och är du säker på att det är 323i E30? Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.