|
|
|
|---|---|
|
Hej! Känner ni till denna bil? Finns ett litet reportage om den på "Ovanliga BMW". Den har ju en förminskad M3 motor, men hur är det med övriga delar? Är det M3 spec på dom också? Typ hjulupphängningar, bromsar, etc? Karossen kan ju iallafall inte vara lika styv. finns en till salu på börsen. Mr C | |
mackan325 |
Tittade sjalv pa exakt denna bil, priset som begardes av saljaren fore prutning var 8900000 lire dvs ca 40000SEK........... |
|
Det lär bara vara motorn som är M vad jag har förstått. Men helt säker är jag inte. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jodå, det stämmer. Det är en M3 motor(nästan lika) i en vanlig E30 karsoss. Den var gjort för Italien, och några bilar har letat sig till Sverige. Som ni sett finns en till salu. Sedan finns det ett till i Huddinge vad jag vet. Det är mindre bromsar på dem 260 mot 280 på M3an. Men det är 20 mm krängning hämmare fram på "is"en medan det är 19 mm på M3an. Så det är inte samma saker. Lite udda bil är det i allafall. Finns även 4 dörrars, till skiland mot M3an(e30 då) |
Syclone |
Hej Jag undrar om det är nån som vet vad prisbilden är på en sån här 320 is m3. För jag funderar på att köpa en sådan. Är den billigare än en vanlig m3 e30? |
|
Syclone: Lär vara betydligt billigare än en "riktig" M3 E30. Vad man får ge exakt är väl svårt att säga. Men titta på det första inlägget, där skrev dom ju att det begärdes 40.000:- för en. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
| Får nog ge närmare 60k här i Sverige för en i bra skick! | |
|
Syclone: Finns en till salu på börsen: Modell BMW 320is / Italiensk M3 Årsmodell 1990 Färg Silver Mil 13.500 Kaross E30 (3-Serien) Automat Nej Touring Nej Län Gävleborg Stad Gävle Pris 45.000:- |
|
Syclone |
Är det någon som vet hur många såna som finns i Sverige? Någon som har kört en sån? |
|
Har för mig att jag har hört nåt om 4 stycken. Min bil: Länk |
|
|
Jörgen..med flera: 325i, 318is, 320is och alla med m-chassi har 20mm främre kränghämmare som fäster i hjul upphängningen. M3 har 17mm som fäster i fjäderbenen. Vilket effektivt blir styvare. Den som säljs på börsen är det den med skuren motor? |
|
|
ja har en ja med.... finns 3 st va ja vet i sverige + en som går lång lopp... ja har väl avverka ca 700 mil i min under sommaren o det går inte o jämföra nå med en 318is -16v som ja hade tidigare... den här e brutal o köra..så jävla skön o köra..på asfalt o på grus..den lådan o bakaxel...mmmm |
|
Syclone |
Har du imorterat den själv eller? Går det att få tag i reservdelar? Vad skulle du tippa att den är värd? |
|
ja är första ägare.. köpte den intagen... motor drivlina är m3..så det går fint o få tag på delar.. karos o annat är 320.. ja vill ha ca 60´ |
|
| Berätta mer... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.