AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
779

Nitisk polis

R3
31
R3
M3 -96
Helt otrolig är nog denna berättelse. Köpte mig en M3a för några veckor sedan, helt otroligt nöjd och lycklig över bilen. Men på något vis så måste den sticka i ögonen på poliserna. Efter att kört bilen i 4 dagar så blir jag stoppad för en flygande besiktning. Tydligen så är inte min regskylt fram godkänd. Efter att dom kollat bilen på ALLT, motor, chassienr osv osv. Så säger dom att jag måste byta skylt till besiktningen som är om två veckor. Absolut inga problem för mig sa jag och fick åka. Å vad händer då 4 dagar senare? Jo två polisbilar stoppar mig och ut kommer polisen och gormar "Kalle anka skylt osv" efter en stund så frågar jag honom om han djävlas för att det är en BMW. Och han säger då att jag får skylla mig själv som köpt en sådan bil osv. Blir så förbannad att jag åker direkt till polisstationen och klagar. Får en förklaring att polisen nog hade en dålig dag mm. En som VÄGRAR bli behandlad som en knarklangare för att man kör en BMW M3
ant
vad är det för skylt du har då?
är det en skylt som ej är utfärdad av vägverket?
då har polisen rätt att beslagta skylten om jag inte missminner mig. så du hade kanske lite tur ändå.
men samtidigt så ska inte polisen vara griniga för att du har en m3:a.

==========
Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
*suck* Och jag som just monterat dit en sådan 'kalle anka-skylt', ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan jag åker dit.

*Best Man Wins*
R3
31
R3
M3 -96
Skylten satt på bilen när jag köpte den. Måste säga att den är verkligen bra gjord för dom första poliserna blev oense om den var godkänd eller ej. Till saken hör att dom poliserna sa till mig utryckligen att jag skulle få köra med bilen fram till besiktningen. Polisen igår gav mig 400kr i böter + en utskällning. Tycker nog att när man fått en lapp från dom första att man ska åtgärda felet så är det ok sedan, men tydligen så får dom göra som dom tycker. Enl polisbefäl på stationen så förklarade han för mig att poliserna har ett utrymme att själva bestämma hur det ska vara från fall till fall. Helt otroligt!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Det svenska rättsmaskineriet är väloljat!

Det är därför jag alltid sover gott på nätterna, men trygg vetskap om att våra blåklädda vänner håller koll på våra registreringsskyltar, och framförallt KONFISKERAR dom, hoppas att dom samlas ihop med olagliga vapen och går till destruktion...det vore ju direkt farligt för allmänheten om en sådan skylt kom i orätta händer!!

Det här landet blir mer & mer sanslöst....
/Klas
Det är inget att gör åt :(

Blev stoppad för 20 km/h för fort på en tvåfilig väväg av ett gäng civilpoliser i hawaiiskjortor i somras.

Man ska stå still, med händerna knäppta medans DE kollar igenom ens fickor och kläder, frågar vad man har i bilen, vad man jobbar med osv... Helt otroligt. Att de har tid med sånt...
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Tur man bor i en liten håla där det aldrig finns någon polis som bryr sig he,he....Finns många här som kör utan skattemärke och obesiktigade bilar.Nää jag tycker att polisen borde stoppa grövre brott än t ex. köra med en annan skylt fram eller som en kompis till mig råkade ut för:Han fick varning för att han hade ett BMW CS klistermärke mellan bokstäverna och siffrona på framskylten!!!Ja menar klistermärket skymde ju inte reg. nr.

Mvh Ricke
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Polisen har aldrig rätt att konfiskera en skylt från en bil under förutsättning att det inte är ett felaktigt registreringsnummer på den, alltså en skylt från en annan bil eller liknande.

Och det är helt korrekt att man inte på något sätt får ändra på en godkänd skylt, t.ex sätta ett klistermärke på den (naturligtvis bortsett från skattekvittot på därför avsedd plats).

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Jag skulle inte acceptera att betala 400 kr i böter om jag blev lovad av de andra poliserna.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
instämmer med föregående talare.
hade gjort va ja kunnat fö o fått den boten riven...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
R3
31
R3
M3 -96
Ja ha då var det dags igen! Fick alltså böter i söndags, igår 24h senare blir jag stoppad en tredje gång. Polisen vill ge mig böter igen. Lungt och behärskat berättar jag hela historien för honom och att jag har beställt en ny skylt osv. Han förklarar då att man måste hämta en tillfällig skylt på stationen (gul sak). Det sa även polisen i söndags men när jag 10min senare pratar med befälet på stationen så säger han att dom inte gör sådana skyltar längre. Hur som helst så säger då polis nr 3 igår. Mina kollegor snackar bullshit!! så han ringer stationen och säger att jag ska ha en "Gul skylt" Denna polis visste i alla fall vad som gällde, jag slapp även böterna som han ville ge mig först. Så idag kommer väl den nya skylten så alla poliser blir nöjda, frågan är hur jag ska få dit den. Det verkar som om den inte kommer att få plats. Är helt novis på BMW då detta är min första men jag är helt klart fundersam på om fronten är "orginal".
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Det är ju helt j_lva otroligt! Får man fråga var du bor? Norrköpng?

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
R3:
Välkommen R3 till forumet.
Jag lider med dig det låter som du har en skylt och bil som polisen inte tycker om mild sagt:)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Slå in tänderna på dom, det enda raka i din situation!
Hälsa från mig.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Norrköpingspoliserna är väldigt jobbiga, glömmer aldrig då jag och min kompis hämtade hem en 528E28 och i Norrköping kom grisarna och gnällde. De bråkade bla om att ett av bakljusen var trasiga, men det var glapp i systemet. Sedan sa det att gamla bilar är inget att ha, snacka om skithögar, iofs var de kanske inte avundsjuka..snarare tvärt om. När vi skulle köpa nya glödlampor så hängde de med efter och väntade medan vi handlade lampor inne på Macken, helt otroliga har de inget annat för sig...bara nöjesköra hela dagarna.
M3Power
Jag kör med en skylt som e olaglig över allt hehe, polisen säger inte så mycket men man måste vara kaxig tillbaka och inte spela messssssss

kolla här
Länk
Nfs
Håller med.....snutarna är dom som är mest avis....
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Själv blev förföljd i 1,5 mil av polisen förr förra helgen och man blev ju som fundersam på vad dom höll på med , körde värsta kringelkrok vägarna också så det var inte nån tillfällighet att dom låg bak i mig ! sen efter dom där 1,5 milen så ser jag bara hur det blinkar och har sig och jag stannar vid vägkanten och öppnar dörren , Polismannen frågar om körkort lite irreterat och kollar på det , sen så fnyser han åt mig och frågar om det är min bil ? Jo säger jag men den står på farsan , självklart säger ju han: jaha ja jo det kunde man ju förstå ! sa inget utan undrade varför jag blivit stoppat och han ber mig starta bilen och följa med ut , sen så anmärker han att ena positionslampan bak är trasig och ber mig fixa det sen far han !

Hallå ! har dom inge bättre för sig , tänkte säga nå dumt men beslöt att det var nog bäst att inte yttra sig ;)

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.