AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
692

Låsbyte på E-34?

Nu har båda låsen fram slutat att funka, har kollat så det finns strömming i kontakterna samt att det inte är nåt fel på larmet.. Nån som vet om det e jobbigt att byta c-låsen i dörrarna??

Mvh// Tommy
själva bytet är väl inte så jättejobbigt....lr rätt så...
ska du göra så du har samma nyckel till alla lås, som till bagaget, blir det dock mera jobb... då måste du bygga om låset, antingen de 2 nya dörrlåsen lr kofferten så den blir likadan som de nya. det var jäääkla jobbigt....men. lite pillergöra kan ju alltid vara trevligt.. =)

Mvh Björn
Tackar SuperBjern för svaret men det jag mest tänkte på var el-motorn till låsen i dörren..
ahaa... sorry.. trött.... läste i nattmössan,,,nope, centrallåsmotorn är inget större problem alls att byta, går ganska snabbt, men tror du verkligen att båda c-låsmotorerna har lagt av samtidigt?
är som lite skeptisk mot det, men mkt möjligt

Mvh Björn
Näe, förardörren skutade först o snart efter så var det dags för andra dörren fram*surar*.. Berätta gärna hur jag ska gå till väga för att ta bort motorn, om du vill Björn..

Tacksam på förhand..// Tommy
bara att montera lös det intedörrhandtaget, sedan ta lös dörrsidan, bara dra lös, sitter med clips, men ta lite lugnt, dom går gärna sönder, (iaf på min) sedan när den är lös kan du se motorn ganska högt upp i dörren, bredvid låscylindern. några skruvar o stag sitter den i, dock kommer jag inte ihåg säkert om du kanske var tvungen att skruva lös skenan som rutan går ner i när du hisasr ner rutan, men det lär du se, om du inte får ner motorn... =)

Mvh Björn
mackan325
Jag gjorde det på förarsidan igår på min E34, har du åtta fingrar på var hand och tjejstorlek på händera grejar du det.....

Motorn sitter i 'spänn' med en plasttunga som greppar i motorns hölje denna tunga måste du bända ut, dra sedan motorn rakt upp. När den nya monteras skall två metallpinnar (förutom själva låsmekanismen) passa i spår på motorns underkant. Ta en rejäl titt på den nya motorn innan du monterar den, det är de två smala 'jacken' innan och efter den delen som rör sig.

Den rörliga delen sakll peka framåt vid olåst bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.