|
|
|
|---|---|
|
sitter väl en bi-metalls konstruktion till fläkten på min 535a, dvs den som blåser på kylaren, grejjen är den, att min kylare trillade in i fläkten för nåra månader sen, ignet hände förutom att den knäckte nåra blad på fläkten, men den har juh stått still, eller itne snurrat nog fort, så nu går fläkten på fullt hela tiden, låter som en v*lvo 740 ;), vad är det jag ska byta egentligen?, för att den ska funka som förr. /mvh jocke | |
| Om kopplingen känns väldigt trög när motorn är kall, köp en ny fläktkoppling på BMW eller ne bättre begagnad på någon skrot och byt. Problemet är att få bort den stora bulten till navet, brukar krävas nyckel modell stor + något att slå med. Akta motorn bara. Om jag inte minns fel är det dessutom omvänd gänga, men är som sagt inte helt säker, det var ett par år sedan jag bytte på min gamla E30. | |
|
mjo, den är trög även när motorn är kall.. får väl kolla runt på bmwpower det finns juh rätt många skrotade ena /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
En ny koppling kostar runt 1000:- Kolla t.ex. motornords hemsida. Jag har faktiskt en bättre begagnad 535 koppling liggandes, (fegbytte inför en spanien-trip för att vara på den säkra sidan). Tyvärr bor du ju lite väl långt bort. |
|
mackan325 |
Typfel med kassa viscokopplingar, byte kräver 32mm nyckel och bulten är felgängad. Samma koppling på alla BMW. |
|
powertoy, vi kan juh skicka den med tex bussgods?, maila mig på min mail om du orkar skicka den åt mig..? /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
så får vi diskutera pris osv.. ? /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
| Jokko, Jag letade rätt på kopplingen idag. Tyvärr tror jag inte den har så mycket gångtid kvar. Provade med varmluftspistol men den verkar vara ganska slut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.