|
|
|
|---|---|
Grusse |
Undrar om någon vet var man hittar tändsystem med denna funktion? Alltså det är en funktion som bryter tändningen för ett kort ögonblick just vid växlingar, gör att man kan hålla full gas och växla. Vet att dom använder detta system på banracinghojar, tror att det även är bra till turbomotorer just för att hålla turbotrycket uppe. Någon som vet något om denna funktion, kanske finns typ någon box att köpa till ett tändsystem så att man får denna funktion alt. ett nytt styrsystem med funktionen inbyggd. Kom gärna med tips om firmor som kan tänkas veta en del om denna funktion. |
|
det finns som tillval i Autronic Sm2. ring Robban på mrm-racing.a.se han kan det där utan och innan. |
|
Grusse |
Okej, tack för tipset. |
| Eller bygg det själv oavsett sprut. En microswitch på kopplingen och sen om du vill bryta matningen till spridarna som på alla system jag sett varit gemensam eller om du vill bryta tändningen. Lätt fixat är det iaf. | |
Grusse |
Bäckis, har du någon lösning på hur man gör för att man ska kunna hålla kopplingen nedtryckt i starten utan att motorn dör om man skulle bygga det så som du skrev? Det jag kan tänka mig är väl att man har microswitchen urkopplad vid starten med en brytare som sitter lättåtkomligt så man snabbt kan få microbrytaren inkopplad efter starten. Eller är jag helt fel ute, du kanske har någon enklare eller bättre lösning? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.