|
|
|
|---|---|
|
Hej Har funderingar på att montera enkelcd/radio i min bil Finns det några tips om bra alternativ till orginal då enbart cd:n kostar ca 6000 kr.Måste dessutom byta allt då min orginalradio har det klassiska felet full volym på vänster framhögtalare.Har läst att montage av DIN apparater ser för "hemskt" ut.Vill ha så nära orginallook som möjligt. | |
| då är det orginal som gäller... var inne på samma men ångrade mig p.g.a. av det hemas utseendet med enkel DIN maskin så sök beg. det gjorde jag har du Buiness maskinen el bättre ( dvs INTE Reverse) så kan du enkel lägga till med en Alpine Cd växlare med special BW interface ca 4500:- | |
|
botte63: Om det nu sitter en Business stereo i bilen så är radio, CD och förstärkare i samma enhet, den som sitter bakom luckan. Det är (troligtvis enbart) denna del du behöver byta (och ja, den kostar uppåt 6' pix om du skall ha Business CD). /Micke |
|
| ca 5800:- bara rena fyndet.... | |
|
Har en business Rds bandare.det ska gå att styra en cd växlare enligt förra ägaren men jag vill helst inte ha en växlare i skuffen,,, Min bil är en 525TDS från -96 Har en fråga till micke,,,min enhet är ju delbar,räcker det att byta den övre delen dvs behålla radiodelen?Sitter felet med hög volym och att fader,balans ställer om sej när man slår på den i den övre delen?Håller på att bli tokig av det felet,,men som det ser ut på marknaden så finns det inga begagnade enkel cd till salu,,, |
|
|
botte63: Ja. Alltså, radio _och_ cd _och_ förstärkare sitter i den övre delen, och det är i den som felet också är. Det är alltså den som behöver bytas till det facila priset av 5800:- om du vill ha cd. Har för mig att bandare kostar drygt 4000, men cd är ju lätt värt de extra pengarna. Det är bara att betala och njuta av att ljudet i fortsättningen inte är cp-högt varje gång man startar bilen. /Micke |
|
|
Botte: nedre delen med volym ratt mm är bara en ca 3 cm tjoch panel övre delen är i "normal format" bakom plasten Växlare i skuffen med den lilla Alpine ChM-S630 är så liten att man kan klämma in den under fram stolen hade jag tänkt mig... |
|
|
Tackar för hjälpen ,,,,bilen är helt ny för mej så det kan bli en del dumma frågor,,, Har fortfarande funderingar på att ersätta orginalet med något annat,,,kan fan betala 5800 för en ny cd spelare även om den är orginal och det ser bra ut i panelen,,,,finns det inget annat sätt? Om det nu blir växlare under stolen så måste jag köpa en annan överdel då den är trasig. Trots allt är det ju orginalstereon inga värstinggrejor,,,vem vill inte ha en sub,,, |
|
| tänk på om du går inför vanlig DIN enkel CD att ta en som lirar ihopa med rattkanpparna ( finns även här interface till dom flesta modeller...= | |
|
Om man nu skulle kunna leva med en DIN cd,,vad skulle passa bäst,,,någon som har provat och fått ett någorlunda snyggt montage? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.