|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 T E36 -99 Vid inbromsning vibrerar bromspedalen/bilen kraftigt, är det någon som har haft eller vet vad det beror på. | |
|
Det allra vanligaste brukar vara skeva skivor, är dom slitna/tunna är risken större att dom slår sig. För övrigt kan andra delar i framvagnen ge upphov till vibrationer som tex spindelleder men jag skulle först undersöka skivorna. Mvh Anders S. |
|
|
eller obalanserade däck... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Jag hade grymma vibrationer när jag körde bilen igår. Då hade den stått oanvänd i skitvädret i två veckor. Skivorna var jäkligt rostiga och handbromsen hade fastnat. Efter att ha åkt omkring och bromsat lite blev det mycket bättre. Dom bör nog snart bytas dock. Någon som vet om Mekonomens prylar är något att ha? //MJ |
|
|
Bmw-original är inte så blodigt dyra. Kolla där först. Köpte en uppsättning till förra bimmern (E36) från Motornord, dom var schyssta och höll under några tusen mil innan jag sålde. Rostiga skivor drabbades jag också av en gång, tog nästan 50 mil innan det vart bra... Mvh Anders S. |
|
|
Åttan, åk ut och mmotionera bromsarna ordentligt innan du börjar spåna på ny aksivor eller omsvarvning. Rost på skivorna får de och vibrera vid inbomsning ganska ordentligt. Det händer om bilen får stå någon vecka eller om man kör väldigt försiktigt och inte använder bromsarna ordentligt ibland. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.