|
|
|
|---|---|
|
Har blivit dags att sälja pärlan efter 2 års trogen tjänst. Har haft en del problem men de är alla åtgärdade. Bilen är en 318iS 1990 som gått ca 17500 mil. Motorn bytt under min tid som ägare till den som sitter i E36 318iS -92. Motorn gått ca 13000 mil. Nyrenoverad topp (var en läckande topplockspackning). Bromsar renoverade runt om för ca ett år sen, avgassytem bytt från katten o bak samtidigt, elhissar, c-lås, defekt larm, sportstolar i bra skick fram, vänster sida nylackad hösten 2002 (bytte framskärmen pga rost) M-tech lister runt om (de som täcker från listen och ner) nylackat samtidigt. Vinge från zender (ca 5 cm hög). Ganska fin i lacken...lite småskavanker här och där ( nån repa, stenskott åsådär) Någon som har en prisbild över hur mycket det kan vara rimligt att begära för den? | |
| Du verkar ha en fin bil, men frågan är om motorbytet ger dig något extra, jag tror på oförändrd prisbild pga att allt inte är helt original och många kanske inte litar fullt ut på att den just har gått 13000mil? Renoverad topp klingar bra om du kan styrka det, bromsar likaså, spoiler höjer knappast men bör inte sänka heller om det är smakfullt. Spontant efter att gått igenom mängder av annonser både i Sverige och Tyskland borde du kuna begära i stil med 29900kr för ditt ex...minst 25000kr. Vad du får ut är en annan 5a men allt över 20000kr får anses som bra. Jag är själv nämligen ute efter en 318is från 90-91. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.