AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
359

Hjälp med vikt

Jag har fått nys om en 318i -84 två dörrars till ett lämpligt pris. Men eftersom att bilen just nu är avställd måste jag ta den på släp. Och därför vill jag veta om det är någon som vet hur mycket bilen väger. För att kunna anpassa hyrsläp efter bilen..
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
1100kg

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Glöm inte bort rätt körkortsklass vid körning med tungt släp! Vanligt att polisen tar in "oförstående" förare som får böta och lämna sitt släp på platsen. :o(

Mvh
Tack för hjälpen och jag tror inte det är så stor risk att bli stoppad om man håller hastigheten. För inte änns snuten vet vad bilen väger utantill..
Det har ju inte så mycke att göra med om de vet vad bilen på släpet väger. Tror nog de stannar en bil med ett släp där det står en bil på för att se om föraren har BE-kort. Tror inte det hjälper att du håller hastigheten...

/Johan
[CUL8ER]
Jo visst det stämmer men jag har en kontakt med be kort så det löser sig nog ska du se
Ja då löser ju du det men det lät på dig som att håller man bara hastigheten så blir man inte stoppad. Då hade du ju lika gärna kunnat kört bilen hem också..

/Johan
[CUL8ER]
En 318i 88-90 väger 1080. En 84 är ännu lättare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.