AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
820

Högtalardistans E30

µ_bmw_µ
Hej!

Är det någon som vet var man kan få tag på högtalardistans(eller vad det kan kallas) till E30. Jag köpte en uppsättning med MDS värsting 6.5" före jag köpte min bil och märkte till min förskräckelse att E30 endast har 5.25" uttag fram. Finns det någon form av låda eller distans eller blir jag tvungen att bygga en egen ful kreation?

Tacksam för svar

Mvh Erik

Det är något speciellt med riktiga bilar...
Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
E30:an är svår, det fungerar med distanser men då går inte handskfacket att öppna! Tror att kickpaneler från typ backe är det enda som gäller om man vill ha in 6½" där nere, alternativt göra som jag funderar på, ta bort facken i dörrarna och sätta högtalarna där.

Mvh Jonas.N
/////Alpine
µ_bmw_µ
Okej, får se vad jag kan åstadkomma. Tack för tipset i alla fall.

Mvh Erik

Pu
112
PutteJ
M535i -85
Jag har gjort som Jonas.N beskriver.
Att sätta 6 ½" där facken i dörrarna sitter. Satte en smal spånskiva board som förstärkning på baksidan.
Sedan monterade jag högtalarna och sågade efter det i facket så hela högtalarna fick spelrum. Ska tilläggas att jag monterade en skysst list på dörrfacket så att inga vassa och fula kanter fans.

Detta funkar klockrent för mig då jag fick ett väldigt välljudande framsystem

Mvh Putte
µ_bmw_µ
Men hur gör man med de gamla hålen...?
Ser lite skumt ut om jag låter originalarna sitta kvar i 5.25-hålen.
Nej det ska nog fixa sig efter ett antal nederlag.
Tack för tipsen så här långt.

Mvh Erik

Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
PutteJ: Har du någon bild och vet hur djupt man kan bygga?

Mvh Jonas.N
/////Alpine
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Jonas.N:
Jag har tyvär inga bilder på bygget men jag kan säga att det va trångt!! Du får göra som jag att prova olika tjocklekar på spånskivan tills du får ett djup som passar dina högtalare.
Det som är bökit var att få plats med fönsterglaset när det är nervevat.

MVH Putte
µ_bmw_µ
Var inne och kikade på Backes (går långsamt fram för mig...)
Sådana kickpaneler ser ju riktigt lovande ut ju. Är det någon som utrustat sin bil med sådana? Tacksam för svar.

Mvh Erik

Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Jag är intresserad jag med om det är någon som lyckas klämma in 6½" på originalplatsen, för det tänker jag göra under helgen, iallafall försöka.
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
e30 är den värsta bilen att bygga ljud i!! plåt över allt, jag blir tokig snart. men det är kul när det är färdigt klart:) ingen som vill dela med sig av sina projekt på sina e30 åk?

mk
Jag har kvar mina grejer jag hade i min M3 E-30. 6,5 i kickarna och 2,5 på panel och 1" diskanter i a-stolpe + att jag har kvar baslåda med mer. Hela bagagen han jag dock inte att bygga färdigt. Framsystemet är ett DLS-kit. Blev dock tvungen att modifiera handsfacket en del.
Finns till salu om någon är intresserad av att köpa.
MVH/Berbel

Visa användare
208
Dookie
320/325 -88
kickpanelerna e ruggit jobbiga, iom att de inte går i 6,5". och bygger man en liten distans utåt så sitter motorhandtaget i vägen på vänster sidan. Så ja ska nog bygga nya sidopaneler vid baksätet istället ..
Sedan får man väl köpa ett par bmw originalhögtalare och sätta där fram .. bara så att man inte ser de fula hålen

Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Jag har misslyckats, fick inte dit min 6½":are i kickpanelen, utan fick sätta dom i dörrarna istället. =(

Mvh Jonas.N
/////Alpine MTX Macrom NRG Arizona-Eagle
X-
375
X-ray
325i -87
ja de e inte roligt o dra kablarna i E30, går ju inte fälla baksätet (!) hållde på o bli galen när jag va tvungen o dra ALLA kablar, även orginal högtalarkablarna. när jag va klar o allt va klar hade jag naturligtvis glömmt en, då va de nära bristningsgränsen..

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
µ_bmw_µ
På tal om högtalare, när jag köpte bilen satt det i några högtalare jag inte vet något om. Är det någon som har något hum om specifikationer för DLS X-series mer än att märket är fint? Fram satt det 5.25 och 6.5:or i hatthyllan. Tacksam för svar, då jag inte vet om jag ska behålla dem eller sälja.

Mvh Erik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.