AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.140

Om bilen blir stulen, Mobil i eller annan motagare? (spåra bilen)

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Jag såg nått förr om att man kunde ha mobilen i bilen gömd, nå skit lur som alltid e på å har ström liggandes t.ex. under baksätet... Eller nå sändare? iaf om bilen skulle bli stulen så kan man ju ta reda på vart bilen finns ungefär ?? Någon som har koll å tips?

Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
www.satsafe.se

webbbaserat GPS-positioneringslarm mm

-------
Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
okej.. någon som vet nå pris om den ??

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Telias "friendfinder" är ett mycket billigt alternativ!

En dold telefon som är kopplad så de alltid får laddning via bilens elsystem och ett refillkort. Sedan kan du lokalisera bilen genom telias tjänst, iofs rätt dålig precision på "landet", men ändå!

Mvh
Perkka
Johan B: Hur mycket kostar ett sådant kit?

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Friendfinder är en teletjänst för vanliga mobiltelefoner.

Mobiltelefon väljer du själv, sedan är det bara att koppla själv....
Tror inte att det finns något färdigt kit.

Mvh
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Friendfinder finns i färdigt kitt på ett sätt. Cargard har tagit fram tillsammans med simens larm + telefonenhet så man via sin mobil kan 2 vägs komunicera med bilen. Typ fråga hur varmt det är i kupen, sätta igång larmet +m.m. Dessutom så har larmet en blå diod ( Länk <=bild ) istället för dom vanliga röda i framrutan, riktigt skit snyggt enligt min utsago!

Mer info om larmet ifråga (klippt från cargard.com):

"CarGard T70C är ett larm som leder utvecklingen av den senaste generationen av billarm. Larmet är rätt val för Dig som vill ha ett av de bästa billarmen på marknaden, vare sig Din bil har ett digitalt elsystem (CANbus), eller ett konventionellt elsystem.

T70C är det larm som ger Dig flest larm- och komfort- funktioner. Du kan använda både bilens original fjärrkontroll (om bilen har sådan) och/eller CarGards fjärrkontroll.

Då CarGard T70C är aktiverat bevakar inbrottslarmet fönster, dörrar, huv och baklucka. Vid manipulation av tändlåset utlöses också larmet.

Som tillbehör finns även en telefonmodul som kopplas till larmenheten. Vid larm får Du information via SMS att larmet löst ut samt vilken larmslinga det var. Via SMS kan du även få reda på information om temperaturen i bilen, spänningen i bilens batteri och larmets status. Du kan även använda Din mobiltelefon för att slå av och på larmet, slå på och av upp till fyra styrutgångar som kan användas för att styra tex.en bensinvärmare."

infoblad: Länk

Hoppas du finner lite matnyttigt av vad jag skrivit!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Ägare till 490 friska BMW hästar!
Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
jag ska ta mig f.. upgradera till en sådan

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
CarGard har alltid gjort bra produkter men tyvärr verkar det inte som om T70C har stöd för alla funktioner med BMW bilar ännu.

Dock är lösningen mycket intressant bara de kan få till det med kommunikationen med bilens övriga enheter.

BMW använder bara CAN-bus till motorstyrning och har en separat I-bus för telefon och nav och jag tror larmet går på K-bus.

Om de kan ta fram en separat telefonmodul till BMWs orginallarm så tror jag många av oss skulle köpa denna.

Några andra intressanta produkter är Tracker och TrakM8 men de kostar lite mer. I vissa länder får man lägre försäkring om man installerar dessa.

/RS2

Länk
Länk

Här finns lite mer information. Detta verkar vara ganska populärt i England men det är dyrt och har inte fungerat så bra med alla system hittils. Oftast är dessa kopplade till någon larm-central så det tillkommer dessutom en fast månadskostnad.

Länk

Med navigator och telefon i bilen så borde det inte vara så svårt med en enkel tilläggsmodul för att kunna spåra bilen om den blir stulen.

/RS2
Perkka
Ok, då vet man d också..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Billigast/bäst(?) är väl ändå att använda Telias tjänst 'Friendfinder' o skaffa en gammal mobil och cashkort o gömma mobilen i bilen ngnstans... funkar klockrent.

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Wa
30
Wanderlei

330XD-02
530DAT-03
Finns ett Svensktillverkat positionerings system som enligt mig är outstanding,både gällande storlek på "sändare" som användningsområde.
Priset är helt klart överkomligt ca10".
Kolla på www.tracetronix.se

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.