|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan svara på detta ???? Det är nämligen så att det brukar komma ett pip ljud från typ radion , det händer mellan åt . Det piper tre gånger ... Det är inte telefon eller radion som jag vet.. Så tänkte jag är det något med GPS:en att göra ??? Är det någon som har det lika dant eller kan ge mig ett svar ???? TACK.......... jossi | |
| Det är inte halkvarnaren? (Varnar om yttertempen understiger +3) | |
|
Nej ,, Det är det inte . För jag vet hur den fungerar ..som du har skrivit om yttertempen understiger +3. Det är det annat ljud än temp varnaren.. Ljudet kommer i från radion .... jossi |
|
|
Kan var så att du har en hastighetsvarning inprogrammerad i din färddator. Då piper det till när du når en viss hastighet! Kolla om pipet är hastighetsrelaterat, om så är fallet: konsultera instruktionsboken och ta bort "speedlimiten" i datorn. Mvh |
|
|
Det är inte "memo" som plingar tre pling 15 sekunder innan varje hel timme? _____ Micke Länk Länk |
|
|
Nej ,, det är det inte heller.. För det kommer inte så jätte ofta , för hade det varit hastighetsvarnaren ,så skulle det komma varje gång jag kom upp till den hastigheten den var inställd på . Vad kan man säga , om jag kör med bilen 5 gr/veckan.. Så kan det ljudet komma 1 gång på dessa 5 gånger. För att bilen har gått som en klocka ,,, då menar jag att allt har fungerat som Radion, Navigator, CD-vx, TV ... Jag är så nyfiken av det kan vara .....?????? jossi |
|
|
"Det är inte "memo" som plingar tre pling 15 sekunder innan varje hel timme?" Vet du hur man stänger av denna ytterst irriterande funktion?! |
|
|
Svar NEJ ..... Jag vet inte hur man stänger av ...... Men jag blir lite osäker om det är "Memo" eller inte. Vad är Memo ??? och isåfall hur stänger jag av det , om det är Memo....????? Jag ska ut och prova imorgon isåfall jossi |
|
|
josef: Kommer ljudet efter du startat bilen? För då är det nog samma ljud som pappa har i sin 740. Har inte heller lyckas ta reda på ved det är... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Hej Johan99 Ljudet kan komma när som helst,alltså presis när jag har rullat ,eller när jag ska gå ur bilen .. Vad har han för utrustning på sin 740 och årsmodel ?? jossi |
|
|
josef: Det är också en 97 med det mesta utr såsom navi/tv, tele och allt det "vanliga" om man säger så. Ja du kanske har rätt ändå när du säger att det kan komma lite när det vill men offtast kommer det efter start på hans iaf. Har därför trott från början att det är telefonen som piper när den hittat mottagning... /Johan [CUL8ER] |
|
|
Nej ,,det är inte telefon , det är jag helt säker på ... Jag ska ta åka till BMW idag och höra med dom.... jossi |
|
|
Ja gör det. Så får du gärna säga sen va det va.. Så men kan sluta undra :) /Johan [CUL8ER] |
|
µ_bmw_µ |
Annars kan du ju slita väck batterikablarna, allting nollställs då, men pipet kanske försvinner. Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
Tjena grabbar Micke Olsson ,och mafqa hade rätt ... Det är memo som piper ....Men vad är den bra för undrar jag då ??? Johan du går in i menu sedan set inställningar går till memo och stänger av den .... Tusen TACK grabbar för hjälpen.... jossi |
|
|
Det är en påminnelse om att om 15 sekunder börjar nyheterna på radion...:-D _____ Micke Länk Länk |
|
|
josef: ok tack för hjälpen! /Johan [CUL8ER] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.