AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
501

Vad är det för motor i en 325 E30 87-88?

Hej

Jag undrar som sagt vad det är för en motor i en BMW 325 E30 87-88???? Är det en M30??? Sen undrar jag om man turbokonvertarar den kommer orginal kolvar, stakar, veven mm hållar för 500HK??? Om jag nu köper en 325 och konverterar hade jag tänkt mej Holset HX40 turbo, HKS 40mm Wastegate, 500cc spridare och någon bra IC. Samt att gröpa ur kolvarna, kulpeena stakarna och sedan väga och balansera dom samt kulpeena och balansera veven också. Och porta toppen mm
Tror ni att det kommer hålla?

Ha det bra/ Orre

Vill ha BMW 325 TIC
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Nix, det är en M20b25. Tveksam till att orginal kolvar, stakar osv kommer hålla en längre tid med så mycket effekt.

Länk
ant
bäckis hade ju en motor till salu för inte så länge sen.
hör med honom om den finns kvar. det var det mesta gjort på den med bra grejor också. visst kostade den lite flis men jag tror det blir svårt att hålla ner kostnaderna om man bygger ihop något nytt också.

==========
Länk
ant
här är annonsen.
Länk

kanske är såld jag vet inte.

==========
Länk
Köp Bäckis motor...har kan mycket om M20 motorn desutom turbo oxå....
Så det är riktiga saker han säljer..
35000kr för den motorn är ett mycket bra pris...

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
Jo men jag vill bara samla fakta om den... Jag är bara 17 och håller på med körkortet och går fortfarande i skolan så jag har inte mycket pengar.... Men tack endå för svaren/ Orre

Vill ha BMW 325 TIC
ant
du kan läsa väldigt mycket om turbokonvertering här på forumet om du söker bland gamla inlägg, både kostnader och hur man går till väga.
men att satsa på 500hk är inte så billigt. kanske bättre att välja en lägre effekt och på så sätt få ner kostnaderna.

==========
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Den motorn e såld...

//Ticco

www.ticco.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.