AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
528

Bensinvärmare och nivåreglering?

Azurblau
Glömde fråga följande:
1. Om min 750 skulle råka vara utrustad med bensinvärmare, var sitter den isådana fall?
2. Är det standard med nivåreglering på 750 -90

Är det någon av er som har koll på detta tro.
/Mårten
Paap Reeder
Hej!
Den sitter nedanför 6:ans tändstift d v s strax ovanför starten.
Altså på HÖ sida i färdriktningen in mot torpedväggen.
Sedan har du en överraskning kvar: den värmer bara kupe´luften och inte motorn.
Shit Happens!
Det är den enda besvikelse jag har med min 750.
MVH /// Paap R
Paap Reeder:
Inte för att jag har en 750 men ska inte en bensinvärmare även värma motorn?
svardska
Paap!
Menar du att den blåser varmluft med en egen fläkt in i kupén.
Jag har inbillat mig att den värmer upp kylvattnet och använder befintlig värmefläkt i bilen för uppvärmning av kupén.
I så fall blir ju även motorn uppvärmd, för vad jag förstår sitter det ju nån slags elektrisk cirkulationspump i motorrummet, och vad annars skulle den vara till för.?

MVH
Paap Reeder
Hej!
På min "gamla låda" / kallar henne så när det gäller bensinvärmaren ty jag är så besviken / stänger två ventiler av vattnet till motorn när värmaren går. Då cirk vattnet bara genom Värme och Ac anläggningen (det är värmeanläggningens fläkt som går igång) och man får efter 5 sek varmluft på tårna. Till vilken nytta??
Samtidigt fälls sminkspegeln ner ??? kanske bara en dröm.

I vilket fall blir motorvattnet aldrig varmt sålänge dessa magnetventiler "är i livet".
Skall i sommar noga se om man kan koppla om det hela. Frågan är nu om det är av komfortskäl eller p g a obalans i motorblocketsupvvärmning som det är kopplat så här. Är det bara komfortskäl åker ventilerna ut . Jag vill först ha det gosigt för 12 burkar och sedan får hustruns 10 tår komma i tur och ordning.
MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.