|
|
|
|---|---|
| Hejsan jag har ett problem med min BMW 325 -90. Den rycker väldigt mycket och jag har inte en aning om vad det kan vara för fel.Jag har bytit bränslefilter och kollat så att inte gummit mellan insug och mängdmätaren har spruckit.Det var inte länge sen jag servade bilen med bl.a nya stift osv. Kanske är det nån som har en teori om vad det kan vara. Tack på förhand.. MVH Stefan | |
|
luftmätarn perhaps? |
|
|
eller, sker det när du är ute och kör på vanlig landsväg, eller när är det den rycker? min har haft vissa perioder då den bara rycker till ibland när man kör på landsväg i 100. |
|
|
Hur vet jag att luftmätaren strular då?? Hur kan jag kolla om det är fel på den? Det rycker nästan hela tiden. Lite mindre när motorn är kall. sen spelar det ingen roll om det är under gaspådrag eller landsvägskörning. MVH Stefan |
|
|
Skulle gissa på tändkablarna,allt är ju möjligt men det är rätt vanligt när bilarna börjar bli några år.Om du har tillgång till en Ohm mätare så kan du mäta motsåndet i vardera tändkabel , avviker någon så kan det vara den som strular ,lycka till . Jag ger mig aldrig !!!!! . |
|
| Tackar det ska jag prova.. | |
|
*lyfter* Jag kan berätta att bilen rycker inte något när den är kall utan bara när motorn har blivit varm. Motorn kan även rycka till lite när den står på tomgång. Hoppas på svar!! MVH Stefan |
|
| *lyfter igen* | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.