AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.537

Spela mp3 filer i stereon?

Sida 2 av 2
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jesperado -- Det har ingen som helst betydelse vilket program man använder för att bränna... det var bara ett tips på ett program som jag själv tycker är rätt trevligt att använda...
Men hallå! Nu får ni skilja på äpplen och päron.
Ursprungsfrågan gällde huruvida BMW's originalväxlare klarar MP3-musik från brända skivor. Säger någon att det fungerar (Osprey?) så blir jag mycket förvånad eftersom min BMW Business CD från 2002 inte klarar att läsa MP3.

Att det sedan går att lyssna på "MP3-musik" som konverterats till WAV-filer i formatet 16 bitar/44,1 kHz och sedan bränts på en CD är en helt annan sak. Då är det fullständigt irrelevant vad källan är (MP3, kassettband eller vinylsvarv via A/D-omvandlare) så länge spelaren i bilen klarar att läsa brända skivor.

Lite ordning och reda tack :-)
Jag försökte med samma fråga tidigare.
Klart intressant om någon av BMW:s originalspelare klarar MP3.

FP
Visa användare
61
ariston
523i -06
316i -92 (i Grekland)
Vad jag vet så har inte BMW kommit med möjligheten att klara av mp3.format i sina originalmonterade cd:s/växlare, fram till 2002, vet inte hur det ser ut med 2003. Jag bör nämna att Alfa-Lancia-Fiat erbjuder idag mp3 avkodning på sina originalstereos, så tyskarna lär inte vara sena att följa efter.
Ingen som vet hur det ligger till med andra tillverkare?

"... If you think things are under control, then you're not driving fast enough..." (Mario Andretti)
Ford har det.
diamantsvart_bmw
min mp3 spelare har gått sönder, skit kul 6 veckor gammal, skulle ta 3-4 veckor att få tillbaka den, är inte så glad nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk
Angående HDD och -30 och larviga kablar och så.

Det överlägsna med att ha en Ipod eller liknande (som fungerar i motsats till just Ipod) är att man inte lämnar musiken i bilen. Man har den med sig, och kopplar in den i ett 3,5 mm urtag som man monterar lite snyggt vid askkoppen eller så.

Sen har man med den på jobbet, och hemma där man laddar på ny musik vartefter och även kör på sin hemma stereo. Inget larvigt CD brännande med mp3 filer som man sedan som vanligt måste ladda i magasin och så.

Självklart använder man sig av låtlistor och random funktion. Blir som en radio utan reklam och dåliga låtar :-)

Jag väntar bara på en adapter som gör detta möjligt....

Mulle
CC
39
CCC-65
540iA -97, Schwarz II
Mulle :
kolla in den här, perfekt tillbehör till iPod, vilket gör den ännu mer överlägsen övriga spelare.

Länk

Ronny / BMWCS #3560

"Körglädje, är sann glädje "
Måste bara säga att för att få motsvarande cd kvalité på Mp3or så ska de vara någonstans vid 300kb/ps men det mänskliga örat uppfattar inte försämringen om du inte understiger 112kb/ps.
"det mänskliga örat uppfattar inte försämringen om du inte understiger 112kb/ps".

Struntprat. Baserar det påståendet på egen erfarenhet? Vilken typ av utrustning lyssnade du på? Jag har aldrig haft några större problem att skilja CD-original från MP3-kopia komprimerat till 256kb/s när jag lyssnat genom min hemmastereo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.