|
|
|
|---|---|
| Hadde loss kontakten under förarstolen. Lampan till airbagen började då lysa. Kan man nolla den själv eller behöver jag åka till Bmw. | |
|
Har samma problem med min 523i. Har varit på BMW verkstad och dom säger att sensor matta i passagrerar stolen måste bytas. Kostar 700:- + jobb. 2500 kommer det att kosta ungefär allt. Och här skriver du om att nollstela airbag lampa .Går det att göra så. |
|
|
Testa att nolla först, kan nästan till 100% säga att det räcker med nollning.Detta är vanligt på E39 Obs du behöver ej göra detta på BMW verkstad alla verstäder med Bosch dator kan göra detta.. Jag får det gjort gratis =) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska gå att "skilja"bort mattan i passagerarstolen via datorn. Verkan av detta är att vid en krock så löser passargerarairbagen ut oavsett om det sitter nån i den. Vilket inte kanske spelar så stor roll om det smäller. Någon hade löst sin lysande airbaglampa på detta sätt efter tips från BMW verkstad.För att slippa byta ut mattan.Så länge airbaglampan lyser så är systemet urkopplat efter vad jag förstått MVH Hasso Länk |
|
Tack för svar Jag har inget fel på airbagen, bara att jag råkade koppla ut kontakten under stolen. Man kan altså inte nolla lampan själv genom att tex lossa minuskabeln på batteriet. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nix det kan bara ett diagnosprogram göra, men det är gjort på 5 minuter och brukar inte kosta mer än nån 100 lapp. MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso Det blir att ta en sväng till BMW idag då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.