AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
573

vad har ni för exrta ström till era ljudbyggen?

jeppe_L
Vad har ni för extra stöm till era slutsteg, o hur många steg har ni???

jag e lite funderam till om jag behöver mer ström till mitt, just nu har jag en kondensator på 1 farad till mina två slutsteg ( ett på 2x250 watt, o ett på 4x50) är det för lite???????
ma
129
martin1980
320i (E30) -86
den stora fråga är , hur vet man om slutsteg får den stöm dom behöver, mätar man upp skillnader i strömmen vid om slutsteget används eller ej eller hur får man reda på om det är nog med kraft?

mk
Ko
663
Koffe
320iC -93
En klassisk fingervisning är om innerbelsning/sterefrontsbelysning osv börjar blinka i takt med musiken... Eller om batteriet dör efter en kort tids spelning =)

Jag har ett 4x50W å kör med originalbatteri å generator. Funderar på ett steg till, men då blir det nog ett Optima/liknande...

//Koffe
Man brukar räkna på runt 1 farad kondning per 1000W ungefär. Om belysning o.s.v. blinkar i takt med musiken, behövs det mer än kondensatorer, då bör man kolla över generator + batteri.
jeppe_L
Koffe: vad menar du med att det dör efter en kort tids spelning....menar du med motron igång då??? för om man spelar med avstängd motor laddar man ju ur batterirt på 10 min...

jag har sammanlagt 700 watt om man lägger ihop stegen.....då ska det alltså räcka med min 1 farads kondensator???????????
Ko
663
Koffe
320iC -93
Om batteriet bara håller i 10min utan motorn igång kanske du ska fundera på ett separat batteri till stegen... Det var typ det jag menade =)

Det där med kondingar är inte min grej, så det svaret överlåter jag till nån annan...

//Koffe
jeppe_L
men 10 minuter menar jag att man maxar sterion... då e det väll inet ovanligt??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.