|
|
|
|---|---|
|
Har jag köpt ett "måndagsexemplar", skämt åtsido så är jag lite besviken på BMWs kvalitet. Köpte bilen i oktober förra året och har haft bekymmer med antispinn (ASC+T) samt idag började Airbag lampan att lysa. Bilen togs ut 2000-12-06 och har rullat 4000 mil. Har någon mer än jag funderat hur det är med kvaliteten på dessa Bayerare? För övrigt är det en underbar bil men dessa små saker gör en lite "gramse" Nisse | |
|
Men har inte felen gått på garantin? Ingen bil är felfri, man kan tycka att när man lägger upp kring 300 papp för en bil så borde den vara "felfri" de närmsta 5 åren, men så är det icke. Ascn är väl ganska vanligt, givarna är dåliga som jag förstått det, men du har säkert fått en bättre modell på dem nu när din bilv ar inne. Airbag lampan har ja dock inte hört någon e46 harft strul med, dock är de vanligt på e36 o e39. Så svaret på din fråga är väl lite luddigt, jag tycker att kvaliten på vissa komponenter på e46an kunde varit bättre (Länkarmar, fläktmotstånd,termostat/hus, osv. , men tycker ändå de verkar vara en väldigt välbyggd samt välfungerande bil. Bmw har stjärnan under huven. |
|
| Har inte haft ett endast bekymmer med min.Går klockrent... | |
|
400 kr för felsökning av Airbag systemet, inget fel på systemet enligt BMW. Sido airbagen hade "bara" larmat. Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.