AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.569

(E34) Nån som har bilder och/eller Elektronikshema etc till Centrallås m.m

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej.

Jag undrar om de e nån som har bilder och/eller ev. Elektronikshema etc till Centrallås , Blinkers m.m till E34??

Jag hade tänkt installera ett Cargard 950s larm och skulle nog vilja veta lite vart jag ska koppla.

MVH/Richard.L

Folke!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Brukar finnas elschema här till E34 men sajten funkar inte just nu.
Länk

MVH
Hasso
Länk

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged

Man tackar..

Ingen som har nån erfarenhet av installation av billarm i en E34??

MVH/Richard.L
Amethyst
Kan säga att jag har mätt ström under baksätet hela jäv-a dan på min e34 utan att bli ett skvatt klokare. Har kollat alla länkar som finns på forumet, är ju på eng el tys så de fattar jag inte heller. kollat massa elscheman på e34 helt blank i huvet där med. Gäller alltså ett larm jag försöker/försökte koppla in men blir fan tokig, ger upp när som helst nu. det enda jag hittat som stämmer med en anvisning på nätet är den lila/svarta sladden som ger ström när tändningen sätts på.fattar fan ingenting hur det här clåset är kopplat. HJÄLP MIG! Snälla jag ber på mina knän kan nån säga på svenska var kablarna sitter vilken färg de har och hur det funkar det här clåset? hoppas på hjälp/ Kalle

BOOM BOOM BASS
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vad är det för larm ??

///MVH Hasso
Länk
Amethyst
Ett "max control" massa funktioner på det, men får ju inte ens kopplat in lås öppning. Hoppas du kan hjälpa mig! Länk Kalle

BOOM BOOM BASS
Amethyst
Sorry

http//www.maxcontroll.se

BOOM BOOM BASS
Amethyst
Trött eller vad!?

Länk

BOOM BOOM BASS
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jo det var ju en del funktioner :) ser rätt trevligt att koppla in, lär ha göra några timmar där. Dessutom hyfsat bra beskrivning.
Nu tas ju div signaler till de flesta larm på samma tåtar- anslutningar i bilen, de flesta larminstallatörer har ju bilspecifica inkopplingsanvisningar från tillverkarna. ska se vad jag kan hitta för hjälp åt dig. kul jobb :)

///MVH Hasso
Länk
En mångsidig produkt verkar det...) Dock menar jag nog att det mesta även kan göras med CarGard T70C och med GSM-modul, dessutom har man ingen limit på räckvidd osv och får kvittens genom SMS osv. Mobilen har man ju redan, man behöver inte bära omkring på en liten radio extra. Sen kan man spåra bilen om den trots allt körs iväg. Sist men inte minst, en så komplex produkt måste programmeras med PC, inte med knappar och blink. Det har man tänkt på hos CarGard....

FP
Amethyst
Visst programerar den med fjärren. Görs i bilen.

BOOM BOOM BASS
Jepp. Men så många funktioner och alternativ blir rätt omöjligt att hålla reda på utan dator, bilder och text osv i windowsmiljö.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.