|
|
|
|---|---|
|
Min tankmätare har fått fnatt... När nålen sjunker under ca 30 liter så går den ner till bottenläget. Nå´n som råkat ut för detta och vet lösningen? | |
|
hade samma problem med min 320, problemet försvann i samband med tankbyte. jag gjorde rent alla kontakter och skakade lite på flottörerna som du kommer åt under baksätet, kolla där, bara att lyfta upp och kolla så du inte har fått in nått smuts . funkade för mig....... "Tvåan är först av förlorarna." |
|
|
Tack för tipsen, har exakt samma problem men min 238. När det börjar bli lite kvar i tanken drar nålen till max och utår dessutom därifrån när man kör. Efter fulltankning blir det normalt igen. Men jag är säker på att det är givaren som antingen är glapp eller behöver rensas. /Jonas |
|
|
Hmm. tänkte nog fel, det är inte min tankmätare som beter sig utan "bränsleåtgångsmätaren". Men förmodligen samma sak, en rensning borde hjälpa :) /Jonas |
|
|
Hmm, min mätare e också ganska knäpp. den sjunker snabbt ner till ca 30 liter, men sen stabiliserar den sig där å ligger där väldigt länge.. Men har limmat runt öppningen i tanken så orkar inte ta upp å rengöra flotören . |
|
|
Min givare funkade inte alls. Det visade sig vara resistanstrådarna inuti givaren som gått av. Jag skarvade då dessa (bara en cm på slutet som då inte har någon betydelse då nivåmätaren aldrig sjunker så lågt). Nu funkar den hyfsat. Den håller sig runt vad det är i tanken. Varierar ca + - 5 liter. Anledningen till att den går i bottenläge måsste vara att det är nå vajse med kortslutningen. När nivåmätaren når botten så kortsluter den mätkretsen och mätaren går helt i bott. En ny givare går på ca 1500:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.