|
|
|
|---|---|
Adam318 |
Är det 5,25" framhögtalare som gäller? 69:or i hatthyllan, är det plåt jag måste såga i? Några andra saker att tänka på? Finns det några befintliga hål? Om det är av intresse så är det följande saker som ska in i bilen: CD: Kenwood KDC-305R Fram: MDS FAN 5.2 Fanatic Bak: MDS FAN 69.3 Fanatic Är väl inga problem att dra kablar gissar jag? |
| Jo, 5,25 fram. Pula bara en massa dämpmatta i kickpanelerna så blir det bra. Lättast är att sätta fast diskanterna med dubbelhäftande tape på instrumentbrädan. Kabeln drar du bara under golvmattan (om du ska ha det bak) försök inte slita upp den svarta listen som håller mattan, då blir du olycklig, drag istället mattan nedåt och lirka ner kabeln. I en del E30 finns det färdiga lådor orginal i hatthyllan för 5,25:or. Har du det måste du ta fram rondellen och slipa bort dessa och även såga upp hålet större. Har du inget där nu är det en 2 mm:s plåt under hatthyllan som är ca 1cm tjock. Lycka till! Bor du i Skellefteå? | |
Adam318 |
jajjamensan! Du med? |
| Inte riktigt...Ånäset, om du vet var det ligger | |
Adam318 |
Söderut? Mot robertsfors? Känns ju iofs som dte kvittar, vill bara ha tid att hämta min bil, och sen vill jag få min försenade lön så jag kan shoppa loss stereo-prylkarna och stoppa in dom i bilen för att sedan bara sitta och lyssna på musik i väntan på mitt körkort! :) |
|
Jo, i närheten av Robertfors. Så du har inte körkort än? Är det långt kvar? Köpte min bil före jag tagit kortet också. |
|
Adam318 |
Hämade bilen i torsdags, fyller 18 den 20 september, ska ta kortet så snart som möjligt! *längtar* Ska f ö övningsköra imorrn, en massa mil blir det, med MIN EGEN BIL.... helt tufft tycker jag... |
Adam318 |
Nu har jag handlat grejjerna, ska bara hitta tid (igen) att sätta in dom, längtar att slippa bandaren! Ang. framhögtalarna... 5,25 tummarna går väl in som handen i handsken eller? Ang. 69orna... bara att såga lite i plåten och skruva dit? Kablarna är ju bara att dra där dom gamla är dragna tänkte jag, och stereon kan man väl räkna ut hur man sätter dit... har aldrig mekat bilstereo själv förut, hoppas på få hjälp av nån snäll kompis... |
|
Mycket kul att övningsköra med egen bil :) Måste varna dig för att det tar mycket längre tid än man räknar med. Räkna med att en heldag inte räcker. 5.25:orna borde passa bara bra, 69:orna kräver lite sågning. Det ska nog gå bra. |
|
Adam318 |
HAr fått dit allt utom kablage och sexnior bak, det är nog det jävligaste hittills, måste ju ut mned halva inrtedningen för att komma åt med sticksåg, och vars jag sen ska dra kablarna har jag inte riktigt kurat ut, men det värsta är nog sågningen, känns inte helt rätt att såga i "ny"bilen opm jag ska ärlig vara :) ------Sign.------ Brings Me Womens? |
|
Bara såga du *L* Jag kan garantera att bilen tål det. Jag har sågat in 2 st 5.25 i varje framdörr och dessutom sågat sönder halva ryggstödet i mitt försök att få prning på basen. Det går lätt när man väl börjat, men visst har jag gjort en hel del onödig åverkan men skall man använda anläggningen i SASCA sammahang så får man tåla lite *L*. Kablarna kan dras antingen höger eller vänstersidan eller i mitten men tänk på att de ska vara lika långa för att undvika fasfel. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.